י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חשיפה: הסמינרים מאיימים בהשבתה כללית

בעקבות זימונו של אחד המנהלים לשימוע, והחשש שמשרד החינוך יורה על סגירת הסמינר שבראשותו בגלל אי קבלת תלמידה - שוקלים מנהלי הסמינרים השבתה כללית • מאשימים: "משרד החינוך חורג מהתקנות שהוא עצמו קבע" • מזהירים: "אם יפתחו מלחמה בנושא הסמינרים, נחשוף את הגורמים האינטרסנטיים מאחורי כל פרשה"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

הסמינרים שוקלים להשיב מלחמה: לאחר מספר פרשיות בהן התערב משרד החינוך ברישום לסמינרים, שוקלים באיגוד מנהלי הסמינרים להחליט בשבוע הבא על השבתה כללית של הסמינרים החרדים.

לאחר שמנהל אחד הסמינרים בירושלים זומן השבוע לשימוע (שנדחה בינתיים לשבוע הבא) בעקבות ערר שהגישה תלמידה שלא התקבלה למשרד החינוך. השימוע נקבע לאחר שמשרד החינוך לא קבל את עמדת הסמינר - על פיה התלמידה לא התקבלה בשל אי התאמה של משפחתה לסטנדרטים של הסמינר.

גורם באיגוד מנהלי הסמינרים מציין כי לפני מספר שנים נקבעו תקנות על ידי משרד החינוך, ובהן נאמר כי מוסד יכול לסנן תלמידות על פי התאמה של המשפחה לסמינר, אך למרות זאת במשרד החינוך הודיעו כי הם אינם מקבלים את טיעוני הסמינר על כך שהתלמידה איננה מתאימה בגלל הרקע המשפחתי, והוחלט לזמן את מנהל הסמינר לשימוע.

"באם יוחלט על ידי משרד החינוך בשבוע הבא לסגור את הסמינר המדובר בשל הסיפור הזה", אומרים באיגוד, "אז אנו שוקלים את צעדינו. בהתייעצות עם חברי הכנסת עלתה האפשרות להחליט על השבתה כללית של כל הסמינרים החרדים. משרד החינוך יבין שהוא אינו יכול להתערב בשיקולי התאמה של תלמידות. מדובר בכללים שנקבעו כבר לפני מספר שנים על ידי משרד החינוך עצמו ובמקרה הנ"ל הסמינר עמד בכל הכללים. לא הייתה כאן כל אפליה או טיעון דומה לזה, ולכן משרד החינוך אינו יכול להתערב כאשר הסמינר מציג נתונים על פיהם המשפחה איננה מתאימה".

"בכלל", מוסיף גורם בכיר במפלגות החרדיות המעורב במגעים שהתנהלו בימים האחרונים, "אם משרד החינוך רוצה לפתוח מלחמה בנושא הסמינרים, אנו נחשוף את האמת מאחורי כל הפרשיות. יש בידינו נתונים ברורים על גורמים אינטרסנטיים שבחשו בכל אחד מהמקרים".
משרד החינוך סמינר תלמידה מגעים השבתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד