ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מה השיב אשר לקלדרון על הצעתה ל'שמיטת דייגים'?

חברת הכנסת מ'יש עתיד' דרשה "לדש את רעיון השמיטה שיתאים לדמוקרטיה ולשוויון", אך נענתה באופן הולם

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אישור תקציבי השמיטה: ח"כ רות קלדרון מ'יש עתיד' ביקשה לנתב את תקציבי שנת השמיטה למטרות חברתיות, ובין היתר להכריז על 'שמיטת דייג'. אך ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה התנגד, והסביר כי מהות השמיטה איננת טקסית אלא הלכתית.

בהמשך למדיניותם הקבועה של חברי יש עתיד, נאמה ח"כ קלדרון במליאה ותבעה לנתב את התקציב שאושר לטובת החקלאים למטרות של "חידוש רעיון השמיטה באופן שיהיה נאמן לערכי חיינו היום, לדמוקרטיה, לשוויון ולחמלה. לקחת את רעיון השמיטה והשוויון, ואת כל השנה הזאת, ולנסות לאחד בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילוניים, בין אזרחים ישראלים מכל הדתות..."

ח"כ קלדרון לא הסתפקה רק ב'ערכי' שנת השמיטה לפי תפיסתה, אלא ביקשה אף 'להחמיר' ולהחיל את חובת השמיטה בתחומים נוספים, וקראה לתמוך ברעיון "להכריז על הפסקת הדייג לשנה על-מנת לתת לדגה להתחדש וגם לדייגים אפשרות ללמוד..."

במענה להגיגים הללו, ענה ח"כ יעקב אשר: "צריך להבין, ליבת הנושא של שמיטה הוא עניין הלכתי נטו ולא עניין של טקסים וכדומה, שהקשר בינם לבין השמיטה הינו מקרי בלבד, ורק מנקודה זו בלבד צריך להתחיל כל דיון בעניין השמיטה.

"חובתה של מדינת ישראל הינה לדאוג לחוסנם הכלכלי של החקלאים גיבורי הכוח שומרי שביעית, המבקשים ליישם את ההלכה המקודשת כמות שהיא, ובלא שימוש בפתרונות שווא כדוגמת היתר המכירה, עזרה לחקלאים השובתים היא דבר חברתי מהמעלה הראשונה".

אשר גם הודה בדבריו לשר החקלאות יאיר שמיר, על השארת התקציב לשנת השמיטה כפי שהיה בשנת השמיטה הקודמת, אך הוא הדגיש כי חלק מהתקציב הופנה למטרות שונות שאינם בהכרח עבור החקלאים שומרי השביעית, כך שועדות השמיטה עדיין יזדקקו לעזרת נדיבי עם, אך "בתקופה זו ובממשלה כזו זהו הישג גדול".
הלכה שמיטה תקציב אשר קלדרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד