כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כבוד למתים: הר המנוחות ישופץ לקראת ההילולה

לקראת ההילולה לגר"מ אליהו זצ"ל, צפוי הר המנוחות לעבור שיפוץ כללי בעלות של יותר מ-10 מיליון שקל

כבוד למתים: הר המנוחות ישופץ לקראת ההילולה

לקראת הילולת הראשל"צ הגר"מ אליהו זצ"ל שתערך ביום ראשון, חושפים במשרד לשירותי דת תוכנית לשיקום ההר בעלות של כ-10 מיליון שקל.

התוכנית, שהוכנה על ידי מועצת בתי העלמין בירושלים מטעם המשרד לשירותי דת בשיתוף עם עיריית ירושלים, כוללת תוכנית ייעודית לשיקום ושדרוג התשתיות בהר המנוחות, שדרוג הכבישים, מעקות בטיחות, חניות, שבילים ומדרכות, תאורה, מרכז מידע ממוחשב, גינון ומצלמות אבטחה.

ברקע חשיפת התוכנית עומדת ההילולה הגדולה שתתקיים לזכרו של הראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל ביום ראשון הקרוב כ"ד ניסן, בה צפויים להשתתף אלפי בני אדם.

הר המנוחות בגבעת שאול הוא כיום בית הקברות היהודי המרכזי בירושלים. בית הקברות נפתח בשנות ה-50 הראשונות בעקבות הכיבוש הירדני של הר הזיתים, שם שוכן בית הקברות היהודי העתיק ושם קברו מתים בעיר עד מלחמת העצמאות. פתיחתו של הר המנוחות הרחיבה מאוד את יכולת הקבורה בירושלים.

עם השנים, הפך הר המנוחות למוקד הקבורה המרכזי בירושלים, ומספר הקברים הלך וגדל. בנוסף לכך, נטמנו בהר גדולי עולם כמו הרב יוסף שלום אלישיב, החיד"א, הרב שלום משאש, הרב משה פינשטיין, האדמו"ר מבעלז ועוד.

העלייה הגדולה במספר הנקברים בהר, לצד הרצון של רבים להיקבר דווקא בהר המנוחות, יצרו מצב בו תשתיות ההר - כבישים, חניות, צליות וברזיות כבר לא נותנים מענה ראוי לרבבות האנשים הפוקדים את ההר כל שנה, זאת מלבד פינות בהר הסובלות מהזנחה קשה. בעקבות כך הוחלט על התוכנית לשדרוג התשתיות במקום.

הרב הלל הורוביץ, מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, אומר: "אנו נפעל בכל הכוח בע"ה להוציא לפועל את התוכניות שאנו שוקדים עליהם בחודשים האחרונים. ראויה ירושלים עיר הבירה שבית העלמין הגדול והמרכזי שלה יקבל את הכבוד הראוי הן לחיים והן למתים".













קברים גלריה משרד הדתות שיפוץ ראשלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד