י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לך לעיסוקיך, לא היה לך שום חיבור עם השטח

השדרן הותיק דוד חכם מגולל את פרשת ערוצי הקודש, דבריו החריפים של הגר"מ אליהו זצ"ל ונפרד בשמחה מאטיאס • טור

לך לעיסוקיך, לא היה לך שום חיבור עם השטח

חודש אלול לפני שבע שנים, 9:30 בבוקר, אני מקבל שיחת טלפון מידידי השדרן מרדכי לביא שאומר לי "דוד לך הרגע מהבית, תברח״. שאלתי את מוטי למה לברוח? והוא ענה לי "לפני חמש דקות עצרו את שמואל בן עטר במקווה, וכנראה שהם בדרך אליך..." אשתי שתחי׳ הייתה אז בחודש תשיעי להריונה. ארזתי מעט מחפציי ונימלטתי לחדרה, לגיסי עמנואל ביטון, ומשם במשך חודש ימים ניהלתי מאבק לשחרורו של שמואל בן עטר מבית המעצר.

סיפורם של ערוצי הקודש ידוע לכולם, אבל את מה שרבים לא יודעים אני רוצה לספר לכם בטור זה. ערוצי הקודש, שרדו במשך 14 שנה את כל שרי התקשורת ממרץ, שינוי ועוד מפלגות שונאי דת, עד ליום שלו ייחלנו - שר תקשורת דתי, ולא סתם דתי אלא חרדי, והנה יום זה הגיע בשעה טובה ואריאל אטיאס מתנועת ש"ס הקדושה מונה לשר התקשורת. חשבנו שאוטוטו עניין החוקיות מסתדר, אבל לצערי הרב קרה בדיוק הדבר ההפוך.

באותם ימים, כנאמן אמיתי לדרכו של מחולל המהפכה הרב אריה דרעי, נמנעתי באופן עקרוני מלהיפגש עם אנשי ש"ס, כי כאב לי על מה שעשו לו ולנאמניו (ועל זה אכתוב בהזדמנות אחרת).

אני חוזר למעצרו של שמואל בן עטר, שלושה ימים אחרי מעצרו, הגיע אריאל אטיאס לעיר חדרה לאירוע של התרבות התורנית שם. ביקשתי מחבריי שם שאני רוצה לראות את אטיאס ולדבר איתו, והוא הסכים לפגוש אותי. עמדנו באותו ערב כשעתיים בתחנת הדלק מתחת לאולם שם בחדרה, אני, אטיאס והמאבטח שלו ודיברנו. לא אכנס לכל תוכן השיחה, אבל חלק מרכזי בשיחה הייתה השאלה שלי למה עשית את זה לשמואל בן עטר? למה קראת לפגישת אזהרה לכל ראשי הערוצים, ולבן עטר לא קראת? איך אתה יכול לעזור לי לשחרר אותו, ומה אתה מציע לי לעשות? היו לו לאטיאס המון תשובות על הכל (האיש רהוט מאוד, וזה נדיר בש"ס).

בסופו של דבר, ערוצי הקודש נסגרו, בן עטר ישב במעצר 40 יום כולל ראש השנה עד לשחרורו בערבות על ידי הרב אריה דרעי - שלא היה אז בפוליטיקה. עברו שנים, האיש לקח לעצמו קרדיט (בעזרת כת חנפנים) על הקמת רדיו 'קול ברמה'. רצוי לדעת, המהלך למכרז הזה התחיל אצל רובי ריבלין, נסגר אצל דליה איציק ומי שגזר את הסרט היה אריאל אטיאס (למרות שכמה עיתונאים חנפנים ולקקנים משיקולי אינטרסים אישיים אומרים אחרת... שיגידו...)

לא אשכח את דבריו המאוד ברורים של הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל, שחודשים ספורים לפני שנפטר אמר לי: ״התורה לא תסלח לו״. ערוצי הקודש, עם כל המגרעות שהיו בהם (התרמות ועוד...)היו הקול של תנועת התשובה. רשת החינוך פרחה ורשמה אלפי ילדים לתלמודי תורה בזכות הערוצים, אלפי אנשים מניחים היום תפילין בזכות ערוצי הקודש, שומרים טהרת המשפחה וגם תנועת ש"ס הגיעה להישג המדהים והחד פעמי של 17 מנדטים הרבה בזכותם.

את כל זה הפסיק לא יוסי שריד, לא טומי לפיד, לא שולמית אלוני ולא לימור לבנת, אלא איש אחד חרדי - אריאל אטיאס שמו. היום, כשפורסם שהוא עוזב מיוזמתו את הכנסת, שמחתי מאוד ואני מבקש ממנו "לך לעיסוקיך ותצליח", תמיד טענתי שאין לך שום חיבור עם השטח, ועכשיו שהלכת לא ראיתי שום כאב או צער אצל אף פעיל בתנועה, מה שמוכיח את דבריי.
אטיאס ערוצי הקודש בן עטר פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד