כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרוגים ברידינג, ישראלי חולץ משכם • סיכום השבת

ישראלי נקלע לשכם וחולץ בשלום • אב ובתו נסחפו לבריכת תחנת הכח רידינג בתל אביב וחושמלו למוות • סיכום אירועי השבת

הרוגים ברידינג, ישראלי חולץ משכם • סיכום השבת
רידינג צילום: פלאש 90

בליל שבת תושב רמת גן בן 61 שהתכוון להגיע לעץ אפריים נסע חצי שעה לתוך שכם וחולץ על ידי קצין היחידה מסיור מרחב שומרון במשטרת מחוז שי בהכוונה טלפונית.

לבית חולים סורוקה הובא יליד 91 ע"י אזרחים תושבי רהט במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. מטופל בחדר טראומה. לדברי מלוויו נפל מקומה שלישית.

בליל שבת בשעה 2:30 לערך התקבל דיווח במוקד 100 של מחוז מרכז בדבר אדם דקור ברחוב אורלוב 84 בפתח תקווה. שוטרי סיור שמיהרו למקום הבחינו באדם בן 42 כשהוא דקור בפלג גופו העליון. כוחות מד"א קבעו את מותו. בעקבות חקירה שנפתחה על ידי שוטרי תחנת פתח תקווה נעצרו שלושה חשודים במעורבות לכאורה במעשה. השלושה, שניים בשנות ה-30 לחייהם והשלישי בשנות ה-40 לחייו תושבי העיר יובאו בצאת השבת לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינם. אחד החשודים שנעצר לאחר האירוע שוחרר. החקירה מתנהלת בצחמ שרון בפיקודם של רפק יגאל חסדאי ורב נגד יצחק אלבז.

בצהרי שבת סמוך לשעה 12:45 בחוף רידינג בתל אביב בתוך בריכה של חברת החשמל נמצאו בתחתית הבריכה אב ובתו בת ה-7 אשר נמשו על ידי השיטור הימי וצוללן של חברת חשמל. למקום הוזעקו צוות מד"א ורופא קבע את מותם. מבדיקה ראשונית עולה כי האב ובתו גלשו באזור ונסחפו לבריכה של חברת חשמל.

למרכז הרפואי לגליל, הובא בליל שבת על ידי בני משפחה, ילד בן 6 תייר מאיטליה, שננשך בידו ככל הנראה על ידי שפן סלע בעת טיול סמוך לראש הנקרה. מצבו מוגדר קל עד בינוני, הוא חוסן ועבר חבישה במקום הנשיכה.

במהלך סוף השבוע פעלו שוטרי אגף באכיפת עבירות במסגרת מבצע "קיץ בטוח". במסגרת פעילות לילה ופעילות בחופי הרחצה, נתפסו 158 נהגים שיכורים, ל-86 נהגים נפסל רישיון הנהיגה על אתר על ידי קצין ול-40 נהגים הושבתו רכביהם על אתר. יתר הנהגים זומנו לשימוע לפסילה ולהשבתה.

במסגרת פעילות היחידה המרכזית של אגף התנועה, בשיתוף תחנת צפת, נתפס באזור צפת קטין תושב המקום כבן 14 כאשר הוא נוהג על רכב פרטי. בתחילה, ניסה הנהג הקטין לברוח מהבלשים תוך נסיעה לאחור ואז פרק מן הרכב והחל להימלט רגלית. הקטין נתפס ונעצר תוך תחנונים לבלשים שהם חייבים לשחררו כי אביו "יהרוג" אותו. הבלשים הסבירו לקטין את חומרת מעשיו, הוריו זומנו לתחנה, שם נחקר ושוחרר בתנאים.

באזור חוף בצת בין אכזיב לנהריה נסחפו עקב הזרמים 3 קרובי משפחה תושבי אחד מכפרי הגליל. אח בן 11 חילץ עצמו באפיסת כוחות לחוף, קרוב משפחה בן 24 נמשה באפיסת כוחות ע"י שוטרי השיטור הימי כשמצבו מוגדר קל. האחות בת ה-13 נמשתה במצב קשה ע"י חיל הים ופונתה ע"י נט"ן לביה"ח נהריה שם נקבע מותה.

בצאת השבת נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוץ במוא"ז שער הנגב, נשמע פיצוץ. הנפילה ככל הנראה בשטח פתוח מחוץ לקיבוץ. אין נפגעים ואין נזק.

בשבת בצהריים מול חופי עין גב בכנרת נשרפה סירה. בסירה היו 11 נוסעים, מתוחם 3 ילדים תושבי מרכז הארץ, עם קרות האירוע חולצו ע"י סירות שהגיעו לסייע, אין נפגעים באירוע. צוות השיטור הימי הגיע למקום על מנת לחקור את נסיבות הדלקה.

בצהרי שבת ב-13:42 הובא גבר כבן 24 לתחנת מד"א ברהט לאחר נפילה מגובה. חובשים ופארמדיקים של מד"א פינו אותו במצב קשה מעורפל הכרה עם פגיעה רב מערכתית לחדר טראומה בבי"ח סורוקה, נסיבות המקרה אינן ברורות.

זמן קצר לאחר לאחר מכן נמסר על טביעה של נער בחוף זיקים. צוותי מד"א קבעו את מותו. מבדיקה עולה כי מדובר בנער בן 16 תושב שגב שלום שנעדר מאז ליל שבת עת נכנס לים ולא יצא בחוף זיקים. גופתו נמצאה צפונית למקום הטביעה המשוער ובמרחק לא רב מהחוף. בחיפושים השתתפו כוחות רבים ובמהלכם נכחו ועודכנו בני המשפחה בהתקדמותם ע"י מפקד משטרת שדרות.

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג שוחח לפנות ערב ארוכות עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. בשיחה התחייב אבו מאזן בפני הרצוג שהרשות עושה הכל על מנת למצוא את שלושת הנערים החטופים ופועלת בתיאום בטחוני מלא עם כוחות הביטחון הישראלים.

הלווייתו של ראש השב״כ לשעבר אברהם שלום תיערך מחר, יום א' 22/6/14 בשעה 17:00 בבית העלמין ירקון.

בשעה 14:20 בעקבות קטטה בשכונת הרכבת בלוד פונו 2 פצועים במצב קל לבי"ח אסף הרופא, דקור ביד וחבלה בראש. בהמשך אותרה זירת ירי, אין נפגעים מהירי. נעצרו 4 מעורבים כולם מאותה משפחה.

חדשות חוץ
כלי תקשורת בדרום קוריאה מדווחים כי נערך מצוד אחר חייל שירה למוות בחמישה מחבריו ופצע חמישה נוספים בגבול עם צפון קוריאה.

חבר הפרלמנט העיראקי, עבד אל-מהדי אל חפאג'י, הגיב לדיווחים אתמול על מיכלית נפט מחבל כורדיסטן בעיראק שעגנה בחופי ישראל ואמר: "ייצוא או הברחת נפט של כורדיסטן לישות הישראלית הם בגדר בגידה בעיראק, באומה הערבית ובסוגיה הפלסטינית".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לכוחות הצבא במרכז רוסיה להיות בכוננות קרב של שבוע, על רקע המשבר באוקראינה. אתמול הודיעה ממשלת אוקראינה על הפסקת אש חד צדדית בלחימה נגד מיליציות הבדלנים במזרח המדינה.

בית משפט במצרים אישר את עונשי המוות שנגזרו על מוחמד בדיע, המדריך הכללי של האחים המוסלמים, ו-196 מתומכיו. כך סיפר עורך דין שמעורב במשפט לרשת אל-ערביה. הם מואשמים במעורבות באירועים אלימים בעיר מינייה שבדרום המדינה. האירועים פרצו בעקבות הדחת מוחמד מורסי מהשלטון וגרמו למותם של שוטרים מצרים.

גורמי ביטחון בעיראק אמרו כי ג'יהאדיסטים סונים מארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובלבנט" הרגו 30 חיילים עיראקים סמוך לעיירת הגבול קאים, כ-320 ק"מ מערבית לבגדד, והשתלטו על מעבר גבול לסוריה.

שוטרים ירו למוות ב-13 חמושים שניסו לתקוף תחנת משטרה בשינג'יאנג שבסין. במתקפה נפצעו שלושה שוטרים.

הכנסיה הפריסבטריאנית בארה"ב שבה חברים כ-1.7 מיליון מאמינים החליטה להחרים את החברות האמריקניות קאטרפילר, מוטורולה ו-HP בשל שירותים שהן מעניקות לצה"ל ולתושבים וחברות ביהודה ושומרון.

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס לביקורת על החלטתו להוציא את הכוחות האמריקניים מעיראק לפני שנתיים בעקבות התדרדרות המצב הביטחוני במדינה. בראיון לרשת NBC אמר אובמה כי "העובדה שהמצב היה יציב לפני שנתיים או ארבע שנים לא מבטיח שהוא ימשיך להיות".

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א וקובוצת העיתונאים רוטרניק
שבת רוסיה דקירה ארהב רידינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד