י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הברירה הקשה של דרעי וישי • טור אורח

לאחר פרישתו של אריאל אטיאס, על אריה דרעי ואלי ישי לבחור בין להיות תלויים זה בזה או תלויים זה לצד זה

דרעי וישי צילום: פלאש90
דרעי וישי צילום: פלאש90

נתחיל בשורה התחתונה עזיבתו של יו״ר סיעת ש״ס ח״כ אריאל אטיאס את הכנסת מותירה את יו״ר שס אריה דרעי ויו״ר ש״ס לשעבר אלי ישי, במצב בו הם צריכים לבחור בין להיות תלויים זה בזה או ׳תלויים׳ זה לצד זה.

נחזור כמה צעדים לאחור: ח״כ אריאל אטיאס מעולם לא היה ח״כ אריאל אטיאס. פסיעתו המדודה והזהירה למערכת הפוליטית, היתה היישר לתפקיד שר ואף הצליח לזהות את האופן בו ניתן למנף את משרדו ככלי חברתי.

מרגע כניסתו לפוליטיקה השכיל להבין שהוא פועל בזירות כפולות - הפנים חרדית והכלל ישראלית.

בזירה הפנים חרדית הבין אטיאס היכן מוקדי הכח ועד כדי רזולוציות של תנודות כח. במגרש הכלל ישראלי הבין אטיאס שהוא צריך ללמוד את כללי המשחק.

די לראות את ניתוח ההופעות התקשורתיות שלו מתחילת כהונתו כשר תקשורת ובתום הכהונה כדי להבין עד כמה מדובר בתלמיד מסור ללמידה. העדר החיבור שלו לשטח נמצא בהלימה להעדר החיבור שלו לשטח הפרלמנטרי - קרי הכנסת.

אני מניח שאטיאס מניח שבקרב תומכי ונאמני ש״ס קיימת הבנה כי יש הנועדו לעבודה מיניסטריאלית ויש הנועדו לעבודה פרלמנטרית ואין מלאכה פחותה מרעותה. ובעיקר רשימת ש״ס תקלוט אותו בשמחה בעתיד הקרוב ולא תשפוט אותו לחומרה כמי שהלך ועשה לביתו.

אני סמוך ובטוח שח״כ אטיאס לא יכול היה לעשות מהלך שכזה בעוד מרן הגר״ע יוסף זצ״ל היה בחיים.

לכתו של מרן עשתה משהו למחויבות ולשליחות הציבורית החרדית. תנועת ש״ס במתכונתה הקיימת לא תוכל לצלוח את הבחירת הבאות.היא צריכה הגדרה מחודשת.

מרן זצ״ל שהצליח לדבר בעת ובעונה אחת למזדהים, לתומכים ולנאמנים איננו עוד, ואם יהיה אזי הוא בחזקת נוכח-נפקד.

טיפוסי המנהיגות של דרעי וישי אינם טיפוסים חופפים. הם, כמה שזה ישמע מפתיע, משלימים.

האלקטורט שלהם נמצא במקום אחר. השאלה היא אם הם מבינים את זה. היחידי שכנראה יכול היה להסביר להם את זה ביקש זמן לעצמו. אם מישהו חשש לרגע אז אל דאגה - הוא עוד ישוב.

רועי לחמנוביץ הוא יועץ אסטרטגי מרצה לאסטרטגיה תקשורתית באוניברסיטת ת״א , בר אילן ומכללת ספיר. לשעבר יועץ יו״ר שס לתקשורת

אטיאס ש''ס דרעי ישי פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד