י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו: נפרסם הוכחות שהחמאס אשם בחטיפה

ראש הממשלה: "יש לנו הוכחות חד-משמעיות שמדובר בארגון החמאס • אבו מאזן מטיל ספק: "לא ראיתי שום הוכחות לכך"

ישיבת הממשלה. צילום: פלאש90
ישיבת הממשלה. צילום: פלאש90

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), התייחס ראש ההמשלה לפרשת חטיפת הנערים ואמר כי יש בידיו מידע חד משמעי על כך שחמאס עומד מאחורי החטיפה. "בקרוב המידע הזה יהיה נחלת הציבור" אמר נתניהו.

"בסוף השבוע נפגשתי עם ההורים של הנערים החטופים" סיפר ראש הממשלה "הבטחתי להם שאנחנו עושים ונעשה הכול כדי להחזיר את הבנים החטופים הביתה בשלום. אנחנו מצויים בעיצומו של מאמץ מתמשך וממוקד קודם כל בהחזרת הבנים הביתה. המאמץ הזה כרוך בחיכוך מסוים עם האוכלוסייה האזרחית ביהודה ושומרון, אין לנו שום כוונה לפגוע בזדון באף אחד אבל כוחותינו נוהגים בדרך הדרושה להגנה עצמית ומעת לעת יש קורבנות או יש נפגעים בצד הפלסטיני כתוצאה מפעולות ההגנה העצמית של כוחותינו".

"אנחנו ממוקדים בהשבת החטופים", הוסיף נתניהו, "ואנחנו גם ממוקדים במציאת החוטפים ובפגיעה בארגון שאליו הם שייכים.

"יש לנו הוכחות חד-משמעיות שמדובר בארגון החמאס. אנחנו מעבירים את ההוכחות הללו ואת המידע הזה לכמה מדינות בעולם. בקרוב המידע הזה יהיה נחלת הציבור, אני חושב שבאותו רגע יבחנו דבריו של אבו מאזן בסעודיה באופן מעשי. דבריו יבחנו לא רק ע"י הפעולות להשיב את הבנים הביתה אלא גם בנכונותנו לפרק את ממשלת האחדות עם החמאס שחטף את הנערים ושקורא להשמדת ישראל".

דבריו של נתניהו באו על רקע שיחה שהעניק אבו מאזן הבוקר לעיתון הארץ בו טען כי למרות שיתוף הפעולה של מנגונני הביטחון עם ישראל, לא הגיע לידיו כל מידע חד משמעי המעיד על כך שחמאס עומד מאחורי החטיפה.

"אין לי כל מידע ודאי על כך שחמאס עומד מאחורי החטיפה", אמר. "לנתניהו יש מידע כזה? אני לא מתכוון להעניש אף אחד בגלל חשדות או בגלל שנתניהו טוען משהו. כשיהיה לנתניהו מידע שיעדכן אותי ואנחנו נטפל בעניין לפי החוקים שלנו".

עם זאת, אבו מאזן רמז שיהיו השלכות אם יתברר כי היתה מעורבות של חמאס בחטיפה. "כשהתמונה תתבהר נחליט כיצד לפעול. עמדתנו תנבע מהאינטרס הפלסטיני ותושפע ממערכת היחסים שלנו עם ישראל".

הפלסטינים דיווחו הבוקר כי צה"ל הסיר את מרבית הגבלות התנועה בנפת חברון. עם זאת, עדיין נאסרת יציאה לירדן של גברים בני 50-16 המתגוררים בחברון והאזור. אסורה גם כניסה של פועלים מחברון לעבודה בשטח ישראל.

הלילה נמשך גל המעצרים בערים שונות ביהודה ושומרון, ובמהלכו נהרגו שני הפלסטינים. ברמאללה נהרג אדם בשם מחמוד עטאללה ו-11 אחרים נפצעו, ובכיכר מנארה בעיר היו עימותים. במחנה הפליטים אלעין בשכם נהרג גבר בן 36. שהתקרב באורח מעורר חשד לכח מג"ב.
חברון חמאס מבצע מחסומים יוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד