כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגרי"ד גרוסמן למשפחת שעאר: בנכם שבוי בידי השם

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, הגיע לבית משפחת שאער בטלמון, ונופתע לגלות שם את תמונתו עם הבן גיל-עד

הגי"ר גרוסמן עם משפחת שאער
הגי"ר גרוסמן עם משפחת שאער

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן הגיע בצהרי יום חמישי האחרון לביתם של משפחת שאער ביישוב טלמון, היושבים ומחכים לשוב בנם גיל-עד הביתה.

הרב גרוסמן שביקש לבוא ולחזק את בני המשפחה, גילה שבכניסה לבית מתנוססת תמונתו עם הנער גיל-עד.

מתברר, כי לפני כשלוש שנים עת נכנס גיל-עד לעול המצוות ביקר אצל הגרי"ד גרוסמן במגדל העמק לרגל יום הבר מצוה.

האב אופיר סיפר לרב גרוסמן: "מאז גיל-עד הפך בן 12 הוא כבר היה מוכן להיכנס לעול המצוות. מאוד מרוגש היה מיום הבר מצוה ועסק בהכנתו מתחילת השנה. למדנו יחד את הלכות התפילין, הוא ביקש להשתתף ולראות את פרשיות התפילין מוכנסות לבתיהן ואף בחר את תיק התפילין. כולו היה מרוגש ונכון ליום זה.

"לקראת יום הבר מצוה ביקש גיל-עד ממני ומאשתי בקשה מאוד מיוחדת: הוא רוצה ביום הבר מצוה לקבל את ברכת הרב. נו, מה לא עושים עבור הבן? קמנו ונסענו למגדל העמק. היינו בטוחים כי הרב גרוסמן שהוא איש עסוק יקבל אותנו לדקה ושתיים, אבל נכונה לנו הפתעה. הרב הקדיש לגיל-עד למעלה מחצי שעה והאיר פניו אליו בנועם ובחביבות".

כאן הגיע תורו של הרב גרוסמן להשלים את הפאזל. "זה היה ביום ראשון, מתקשרים אלי מהמזכירות לומר שיש כאן נער בר מצוה. הייתי אמור לצאת לירושלים, אך כדי שלא לצער את הנער קיבלתי אותו בשמחה. לפני היציאה, ניגש אלי גיל-עד ולחש באזני: 'הרב מקדש שם שמיים במוסדות מגדל אור, אני רוצה גם לקדש שם שמיים כמוך'. ברכתי אותו ונפרדנו לשלום".

עם תום הביקור המשפחתי הנרגש התבקש הגר"י גרוסמן לנאום בפני באי המקום ובני המשפחה דברי חיזוק ועידוד. "שמע ישראל אתם יוצאים למלחמה", פתח הרב גרוסמן, "חז"ל דורשים, אפילו אין לכם זכות אלא של שמע ישראל, אתם יוצאים למחמה ונוצחים. כי שמע ישראל זו קבלת עול מלכות שמים. כשיהודי מקבל עול מלכות שמים בשמחה ומודה לה' על הרעה כמו על הטובה, אזי הוא יוצא למלחמה ונוצח. אין הכוונה שהוא מנצח במלחמה, לא תמיד מנצחים במלחמה, אבל הוא ניצח במלחמת היצר, כי הוא שבוי רק בידי הקב"ה.

"גיל-עד, אייל ונפתלי", סיים הרב גרוסמן, "הם שבויים בידי הקב"ה. לא בידי החמאס. כי כשיהודי מקבל על עצמו עול מלכות שמים הרי הם נתונים בידיו של הקב"ה שבוודאי יעשה עימם רק טוב וחסד".





















תפילה צה''ל הרב גרוסמן טלמון חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד