ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

תיעוד: מנהרת טרור מאחורי מכונת כביסה

כוחות צה"ל המשיכו היום בסריקות באזור חברון, בבורות, מערות ובארות מים • יחידות ההנדסה חשפו עשרות סליקים ומנהרות תת-קרקעיות • חלק מהמנהרות הוסתרו מאחורי מכונות כביסה ורהיטים כבדים • התגלו מעבדות לייצור אמצעי לחימה • צה"ל: "הנחת העבודה היא שהחטופים בחיים" • צפו בתיעוד

צילומסך
צילומסך

במהלך פעילות צה"ל במבצע 'שובו אחים', נחשפו מנהרות על ידי צה"ל בתוך בתי פלסטינים, מתחת לרהיטים ולמכונות כביסה.

כוחות יחידת ההנדסה יהל"ם השתתפו באמצעות אמצעי הגילוי והפריצה המיוחדים של היחידה, בעשרות פשיטות על בתים של פעילי חמאס ברחבי הגדה ונוטרלו אמצעי לחימה רבים, בהם מטעני חבלה ורימונים.

לוחמי היחידה חשפו גם עשרות מעבדות חבלה לייצור כלי נשק מאותר. המעבדות פעלו בתוך בתי מגורים של תושבים.

קצין צה"ל בכיר אמר: "על מרבית הנמנהרות ומעבדות החבלה לא ידענו קודם. באנו לבית בלב חברון למעלה גרים אנשים ולמטה במרתף מעבדה עם חומרי נפץ".

כוחות צה"ל המשיכו גם היום בסריקות מצפון לחברון וסורקים בארות, מאגרי מים ובורות.
דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, כינס הערב (ראשון) תדרוך לעיתונאים על רקע פעולות צה"ל לאיתור שלושת הנערים החטופים.

תוך כך, דובר צה"ל הודיע כי, "לפי המידע שברשותנו, הנחת העבודה שלנו היא שהנערים בחיים. המאמץ להשבת הנערים הוא מאמץ עליון הנעשה על ידי הדרג המדיני ובשיתוף פעולה עמו".

"אנו ערוכים ודרוכים ליתר הגזרות – בסוריה, בלבנון ובעזה, עם כל האמצעים של צה"ל" הבהיר.

דובר צה"ל גם התייחס לפיצוץ הבוקר בגבול סוריה, בה נפגעה משאית השייכת לחברה קבלנית המועסקת ע"י משרד-הביטחון, ונהרג נער, ואמר "זהו אירוע חמור מאוד. הרמטכ"ל ביצע הערכת מצב ואנו שוקלים את צעדנו. טנקים מחטיבה 7 השיבו אש לעבר חטיבות בצד הסורי".

הבוקר אמר ראש הממשלה כי "יש לנו הוכחות חד משמעיות שמדובר בחמאס ואנחנו מעבירים את המידע הזה לכמה מדינות בעולם. בקרוב המידע הזה יהיה נחלת הציבור ואז ייבחנו מילותיו של אבו מאזן בנכונותו לפרק את השותפות עם החמאס".

החמאס לעומת זאת הכחיש את הקשר שלו לחטיפה. דובר חמאס בעזה, סאמי אבו-זוהרי אמר שאין קשר לארגטון ולחטיפה. לדבריו, אף שכל סיפור החטיפה הוא עדיין גרסה ישראלית, כלשונו, הרי שהמדיניות של חטיפת חיילים ומתנחלים אינה פשע אלא מקור של גאווה בעבור כל הפלסטינים.

חברי פרלמנט מטעם חמאס אומרים כי הארגון ייצא מחוזק מן העימות הנוכחי עם צה"ל.

צילום: דובר צה"ל
חיילים חברון בטחון צהל מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד