ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הצעת חוק חרדית: מוקד 100 יקבל מסרונים

ח"כי דגל התורה יוזמים הצעת חוק שתחייב את המשטרה וגופי החירום לקבל פניות מצוקה גם באמצעות הודעות כתובות

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן

בעקבות אירוע חטיפת הנערים: הצעת חוק חדשה הונחה היום (א) על שולחן הכנסת - "מוקד 100 של המשטרה יקבל פניות גם באמצעות מסרונים והודעות דואר אלקטרוני".

גופי החירום בישראל המפעילים מוקדי חירום דוגמת מוקד 100 של משטרת ישראל, יחויבו להנגיש את המוקד לציבור כך שניתן יהיה לפנות אליו גם באמצעות מסרונים והודעות דואר אלקטרוני, ולא רק בשיחה טלפונית כפי המצב היום. כך מציעים חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר (יהדות התורה) בהצעת חוק חדשה שהונחה היום על שולחן הכנסת. הצעת החוק נולדה בעקבות שיחת הטלפון של אחד משלושת הנערים החטופים למוקד המשטרה בה פנייתו לא הובנה, כאשר פנייה באמצעות מסרון SMS יכולה הייתה לשנות את המצב.

"לאור אירוע חטיפת הנערים במהלכו יצרו הנערים קשר עם משטרת ישראל, אך ככל הנראה בשל מצוקתם והמצב בו נמצאו לא יכלו להבהיר בצורה ברורה את הסיטואציה אליה נקלעו ולכן גם לא הייתה להם אפשרות לקבל הנחיות כיצד עליהם לפעול ולאור מקרי מצוקה נוספים, כגון אדם המסתתר בזמן אירוע אלים בו אין לו אפשרות לשוחח עם מוקד המשטרה, מוצע לחייב את משטרת ישראל לאפשר פניה אליהם באמצעות מסרון או באמצעות התכתבות בדואר האלקטרוני", כותבים מציעי החוק בדברי ההסבר.

בנוסף יכול מוקד שכזה לסייע לכבדי שמיעה המתקשרים למשטרה, למגן דוד אדום ולמכבי אש ומתקשים מאוד למסור אינפורמציה באופן יעיל, עקב מגבלתם. רמת הקושי משתנה בהתאם לרמת המגבלה ממנה הם סובלים, והיא נעה מסרבול השיחה ועיכוב העברת המידע הדרוש למוקדן ועד חוסר יכולת מוחלט לתקשר באופן יעיל במקרים של חירשות מוחלטת.

"הצעת החוק באה לפתור בעיה זו באמצעות הנגשת מנגנוני פנייה חלופיים למוקדי החירום. ההצעה מחייבת את מוקדי החירום להתאים עצמם כך שיוכלו לקבל פניות באמצעים נוספים, כך שגם כבדי שמיעה וחרשים יוכלו לפנות למוקדי החירום ולתאר את הפרטים הנדרשים לצורך העזרה לה הם נזקקים", מסבירים מציעי החוק.
חוק משטרה חטיפה חירום מוקד 100

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד