ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מלחמת גרסאות בש"ס: מתי הוחלט על היו"ר החדש?

ח"כ אברהם מיכאלי מונה ליו"ר סיעת ש"ס במקומו של אטיאס • מתי בדיוק הוחלט על המינוי? • גרסאות בש"ס

ח"כ אברהם מיכאלי. צילום: פלאש90
ח"כ אברהם מיכאלי. צילום: פלאש90

לאחר שתפקיד יו"ר הסיעה בש"ס התפנה בעקבות הודעתו של אריאל אטיאס על פרישתו, עלתה השאלה מי יחליף את אטיאס בתפקידו כיו"ר הסיעה בכנסת.

כזכור, אמש (מוצ"ש), התפרסם כאן ב"בחדרי חרדים" כי אנשי ישי מנסים להוביל מהלך למינוי ח"כ אברהם מיכאלי לתפקיד, לאחר שזה שימש בו במשך שתי קדנציות.

לאחר שדווח כי מספר חברי כנסת מש"ס יוזמים הסכמה בין הח"כים לתמיכה במיכאלי, סירבו בלשכת דרעי לאשר כי הוא אכן המועמד לתפקיד ומסרו בתגובה כי: "אנו בוחנים את האפשרויות והוא יקבע בימים הקרובים". זאת בהתאם לטענות מחנהו של ישי שהם שיזמו את המהלך.

הבוקר הודיע יו"ר התנועה, אריה דרעי, כי החליט למנות את מיכאלי לתפקיד. אלא שמיכאלי עצמו, בהודעה שפירסם, הצהיר כי את ההודעה על כך הוא קיבל כבר ביום חמישי, עוד טרם הודיע אטיאס על פרישתו.

"דרעי שוחח עימי ביום חמישי", אומר מיכאלי היום, "והודיע לי כי לאחר שאטיאס יתפטר באופן רשמי הוא יודיע על כך שהוא ממנה אותי לתפקיד היו"ר. ואכן, הבוקר, כאשר פרישתו של אטיאס נכנסה לתוקף הוא התקשר והודיע לי באופן רשמי כי אני מקבל את התפקיד".

בגירסה זו תומך גם ח"כ איציק כהן שבשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים' מבהיר שלא זו בלבד שדרעי החליט על כך ביום חמישי, אלא שהוא גם הודיע לחברי התנועה על כוונתו למנות את מיכאלי לתפקיד.

"דרעי שוחח עימי ביום חמישי כבר והודיע לי כי מיכאלי הוא זה שיכנס לתפקיד" אומר כהן.

מאידך, גורם בכיר בש"ס המזוהה עם אלי ישי אומר, כי זמן רב קודם פרישתו הרשמית של אטיאס כבר התגבש המהלך לתמיכה בלעדית של הח"כים השונים במיכאלי לתפקיד.

"לפני מספר שבועות", אומר הגורם הבכיר, "כשכבר היה ברור שזו רק שאלה של זמן, התקיימו שיחות ברורות בין כל הח"כים, שהחליטו לא להסכים לכל רעיון אחר מלבד מועמדותו של מיכאלי. ביום חמישי דרעי הבין שאין לו ברירה ולכן הוא נאלץ להודיע למיכאלי על ההחלטה לתת לו את התפקיד".

אז מה קרה כאן? מי דובר אמת ומתי אכן הוחלט על התפקיד? לש"ס הפתרונים.
כנסת דרעי שס אטיאס מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד