כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הצפון מתלהט: צה"ל תקף 9 יעדים בסוריה

בתגובה לאירוע הירי החמור בו נהרג נער ישראלי ונפצעו שני אזרחים נוספים - תקף צה"ל מהאוויר ומהיבשה תשעה יעדים בסוריה • מדובר במטרות השייכות לצבא הסורי, ובהן מפקדות ועמדות ירי בקונייטרה, בתל מסחרה ובסריה חמיסה • על פי דיווח דו"צ - זוהו פגיעות מדויקות במטרות • דיווחים סוריים: לפחות שני בני אדם נהרגו בתקיפות

תקיפה בסוריה: צילום ארכיון
תקיפה בסוריה: צילום ארכיון

הלילה (א-ב), מעט לפני השעה 1:00, הותקפו תשעה יעדים של צבא סוריה בגולן, על ידי צה"ל מהאוויר ומהיבשה, בתגובה לירי הבוקר לעבר עובדי הגדר.

מדובר צה"ל נמסר "תשעה יעדים של צבא סוריה הותקפו בתגובה לירי שבוצע אתמול בבוקר לעבר אזרחים ישראלים שעבדו מערבית לגדר המערכת, וכתוצאה ממנו נהרג נער ישראלי ונפצעו שני אזרחים נוספים. המטרות שייכות לצבא הסורי וכוללות מפקדות ועמדות ירי. זוהו פגיעות מדויקות במטרות".

על פי דיווחים לא רשמיים, בין היעדים שהותקפו באמצעות טילי 'תמוז', אתר של חטיבה 90 של הצבא הסורי באזור קונייטרה, אתר של הצבא הסורי בתל מסחרה ואתר בסרייה חמיסה. לא דווח על נפגעים בקרב כוחות הצבא הסורי כתוצאה מתקיפות צה"ל עד כה.

מקורות סורים מוסרים כי לפחות שניים נהרגו בתקיפות, וכי נגרם הרס רב במפקדה שהופצצה.

חיל האויר עדיין חג באויר מעל השטח הסורי.

באירוע הירי הבוקר, נהרג מוחמד קראקרה בן ה-15 תושב כפר עראבה, שהתלווה לאביו פאדי לעבודה כעובד קבלן של משהב"ט ביום הראשון לחופש. טיל נ"ט מתקדם מסוג קורנט שנורה משטח סוריה הרג אותו במקום, אביו נפצע.

אחד הפצועים בתקרית מפונה לבית החולים אתמול. צילום: שי וקנין, סוכנות תצפיתצילום: אחד הפצועים בתקרית מפונה לבית החולים אתמול. צילום: שי וקנין, סוכנות תצפית
אחד הפצועים בתקרית מפונה לבית החולים אתמול. צילום: שי וקנין, סוכנות תצפית

"איתרנו חור בגדר שנוצר, כתוצאה מירי ישיר שפגע במשאית", הסביר הבוקר קצין בכיר בצה"ל. הוסיף עוד ואמר כי זה נראה כמו פיגוע ולא כמו זליגת ירי. ההערכה היא שמדובר בירי מנגד.

מחלקת ההסברה של המורדים הסורים באזור קוניטרה פרסמה הודעה בעקבות האירוע שבה הפנתה אצבע מאשימה לעבר כוחות אסד: "כוחות הכיבוש הפרסי שיגרו הבוקר הטילים מעמדת סריה סביידה על אחד הסיורים הישראליים ופגעו בו ישירות". עוד נכתב כי "מדובר בהפרה של ההסכמים הבינלאומיים שכבר התבצעה כמה פעמים".

הבלוגר יוני אלפר דיווח כי מורדים ג'יהאדיסטים דיווחו היום כי 3 סורים מאזור הכפר ג'ובתא אל-חשב בגולן הסורי, נהרגו היום מטיל קורנט שירה הצבא הסורי באזור הגבול עם ישראל.

מדובר באותו טיל מתקדם נגד טנקים שירה הצבא הסורי, לעבר המשאית בגבול ישראל היום בבוקר, שהביא למותו של מוחמד קראקרה.

במהלך היום הצבא הסורי הפגיז את אזור הגבול עם ישראל, כאשר לטענת האופוזיציה הסורית, מדובר היה בירי טועה של צבא סוריה שהביא לתקרית בגבול הצפון.

בראשית החודש נורה מטח רקטות מכיוון סוריה אל צפון רמת הגולן. סוללה של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" המוצבת בצפון הופעלה, לראשונה ובעקבות הירי, פרצה שריפה באזור אלוני הבשן. לא היו נפגעים.

"הירי אתמול הינו מעשה התגרות חמור ביותר המבוצע כהמשך למספר פיגועים במהלך החודשים האחרונים כנגד כוחות צה"ל במרחב הגבול בכלל ובאזור זה בפרט", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "צה"ל יפעל בנחישות בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".
תקיפה סוריה חיילים צהל יעדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד