י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בכל בית צריך מרפסת

בעיר, במושב או בקיבוץ, לא משנה היכן אנחנו גרים, המרפסת מהווה 'נווה המדבר' של הבית • עם קרני השמש והאור העוטפות והמחבקות, ציוץ הציפורים, השלווה והשקט לצד הנוף הפתוח היוצרים אווירה פסטורליות ורוגע

גולדשטיין גלרי טפט
גולדשטיין גלרי טפט

לקראת הקיץ, המביא עמו שעות אור רבות של ישיבה במרפסת, כדאי להתחיל לנקות את האבק מהריהוט, להוריד את כיסוי הגשם ולחדש את המרפסת בכדי לנוח ממעסות היום, ליהנות ואולי גם להזמין אורחים לפינה החמד הזו.

מרובעת, מלבנית, מעוגלת עם גגון או פרגולה מעל, קיימות אין ספור אפשרויות ועיצובים של מרפסות שלכולם מכנה משותף אחד, שמירה על פונקציונאליות תוך יצירת תחושת מרחב וכיף בעיצובן. בעת עיצוב המרפסת יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים מרכזיים בכדי לנצל את החלל שבדרך כלל מאופיין כקטן, בצורה המיטבית וכך להפוך אותו לאטרקטיבי שישמש אותנו בכל עונות השנה.

כשמדברים על יצירת סביבת חוץ נעימה ונוחה במרפסת, אי-אפשר שלא להתייחס לריהוט הגן. הוא זה שבמרבית המקרים החשוב והבסיסי ביותר שבלעדיו המרפסת או החצר ערומים. אם פעם האבזור כלל שולחן וכיסאות פלסטיק סטנדרטיים לבנים הרי שהיום מוצעות קולקציות ריהוט גן חדשות ומגוונת המהוות תחליף ומשמשות לרביצה מפנקת ונוחה.

לדבריה של אדריכלית הפנים איריס שמיר "חשוב לשים לב בזמן בחירת הריהוט בצרכים המשתנים של דיירי הבית. כך למשל, במידה ואנחנו מרבים לארח נדאג לפינת אוכל המותאמת למספר רב של אורחים, אם אנחנו פחות מארחים ולרוב מוצאים במרפסת או בחצר מקום מפלט לקריאת ספר לדוגמא, העיצוב יהיה שונה לחלוטין. בכל מקרה, חשוב לבחור ברהיטים המותאמים לתנאי החוץ ולאקלים הישראלי המאופיין בלחות גבוהה ובשמש יוקדת כך שיהיו עמידים לאורך זמן".




אריחים לבית "חרש"

אחד מהטרנדים האחרונים בכל הקשור לתרבות האאוט-דור הישראלית ובאבזור המרפסת או החצר, הוא להוציא את מרכיבי המטבח החוצה. כבר לא מדובר רק בפינת אוכל המותאמת לברביקיו או לכל היותר בגריל משודרג, אלא במטבח של ממש לכל דבר ועניין, שכולל את כל הנדרש לצרכי הבישול והאירוח, החל מכיריים וכיור ועד ליחידות אחסון ומקרר, הכל על מנת לצמצם את הצורך בהעברת פריטים מן הפנים אל החוץ.

"אותם מטבחי חוץ נראים לכאורה זהים למטבח הביתי, אך רק לכאורה. על מנת להתאימם לתנאי החוץ ולתנאי מזג האוויר, נעשה שימוש במרכיבים וחומרי גלם חזקים במיוחד. בין היתר נעשה שימוש במתכות מיוחדות, בנירוסטה ובסוגי עצים שונים שעמידים במים ובשמש חזקה וישירה", מסביר אסי ארביב מבעלי קלינטון סחר, יבואנית המותג Teka בישראל המציגה פתרונות לבישול חוץ, הכוללת סדרת כיריים המותאמת לבישול בחוץ, ברזים, כיורים, מקררים ועוד.



קרמיק דיפו


ריצוף החוץ יכול להוסיף לא מעט חן למרפסת "עייפה", שהרי הרצפה משמשת כמעין עטיפה שבקלות יכולה להוסיף עניין בחלל ולעיתים אפילו להכתיב את הטון העיצובי, ליצור אווירה חמימה וכפרית, מודרנית ומסוגננת או עתיקה ומלכותית. כך או כך, אותו אלמנט שמאז ומתמיד היה לשלב הראשוני בשיפוץ כל חלל פנים שהוא, בשנים האחרונות הופך לחלק בלתי נפרד גם בשיפוץ חלל החוץ - במרפסת או בחצר.

"מגוון האפשרויות לריצוף החוץ הוא רחב ומגוון, החל מאריחי גרניט פורצלן בשלל טקסטורות וצבעים דרך רצפת דק, אבן ועד אריחי טרצו, כאשר כל אחד מהם יוצר חלל אחר. אחד הטרנדים הבולטים לאחרונה בריצוף מרפסות הוא למעשה יצירת המשכיות לפנים הבית. עבור אלו המעוניינים לשמור על האסתטיקה ועל המשכיות הריצוף הקיים בסלון אל תוך המרפסת, על מנת להעניק תחושת מרחב גדולה יותר, יתאימו במיוחד אריחי גרניט פורצלן", כך לדברי הילית פרויד חרש, מרשת חרש.



אריחים: חרש

"לעיתים, אריחים מסוג זה נתפסים כמנוכרים, אך כיום קיימים מגוון אריחי גרניט פורצלן במראה חם וטבעי המדמים אבן טבעית, ואלו גם עמידים לאורך זמן בהשוואה לאבן המקורית, שנוטה להזדקן ולהתיישן ומצריכה באופן כללי תחזוקה באמצעות ליטוש מקצועי", מוסיף אבי ג'נהשווילי, מרשת קרמיק דיפו.

מותג הקרמיקה האיטלקי Ricchetti מציג קולקציה רחבה של אריחי גרניט פורצלן המוצעים במגוון גדלים המותאמים לתנאי חוץ בשל קשיחותם ועמידת בתנאי אקלים ושחיקה גבוהים. אלו, עוצבו בהשראת הטבע ומדמים אבן טבעית בשלל גוונים; אפרפר שנראה כמו בטון, חול מדבר, בז' ועוד.

עבור אלו המעוניינים לשמור אווירה טבעית מעצם היותם של המרפסת או החצר חללי חוץ, עשויים להתאים חיפוי דק אופנתי. "אחת המגמות הבולטות בתחום הריצוף בכלל והחוץ בפרט היא עיצוב 'ירוק' תוך שימוש בחומרים טבעיים, למזעור הנזק הסביבתי תוך שמירה על פונקציונאליות גבוהה לאורך זמן", מוסיפה פרויד. דוגמא לכך ניתן למצוא ב- out WOOD, דק חדשני שמציגה הרשת, המבוסס על תערובת ייחודית של עץ טבעי עם מגוון חומרים אחרים שעוברים תהליך המבטיח עמידות וחוזק לאורך שנים ארוכות, ולכן אינו מצריך תחזוקה שוטפת כמו שימון וצביעה. קשת הגוונים שבה מוצע הדק מאפשרת התאמה לכל טעם אישי ועיצוב משלים לכל סגנון חלל, ובה, חום, אפור ונגה, אגוז, דובדבן, טיק, שקד, קוטו, בז' והוק.



קרמיק דיפו
סטיילינג מרפסת עיצוב הבית אריחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד