י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בלי אפליה: הטבת מע"מ גם לבוגרי שירות לאומי

בעקבות פנייתו של שר שלום ג'רבי, גם חרדים שהתנדבו בשירות הלאומי ייהנו מהטבת 0% מע"מ לרוכשי דירות

ג'רבי. צילום ארכיון
ג'רבי. צילום ארכיון



בעקבות פניית יו"ר מנהלת השירות הלאומי, שר שלום ג'רבי: גם מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי ייכללו בהטבת 0% מע"מ ברכישת דירה.

כזכור, משרד האוצר השמיט תחילה את המתנדבים החרדים ואת הבחורים שקיבלו פטור מצה"ל, מלקבל את ההטבה. בעקבות פניית מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, למנכ"לית משרד האוצר, ההחלטה שונתה.

בתזכיר החוק בעניין מע"מ אפס לרוכשי דירות שהופץ לפני כ-3 שבועות על-ידי משרד האוצר, נכללת הגדרת 'רוכש מוטב' הקובעת כי בוגרי צבא ושירות לאומי יזכו כאמור להטבת 0% מע"מ על דירה ראשונה שירכשו.

הנוסח הראשוני שהופץ, לא כלל בתוכו את המתנדבים החרדים, ולא את הצעירים שקיבלו פטור מצה"ל והתנדבו לשירות הלאומי-אזרחי, מכיוון שהקריטריונים לקבלת ההטבה על פי ההצעה הינם: שירות של מינימום 18 חודשים לגברים, ו-12 חודשים לנשים.

קביעה של מינימום 18 חודשי שירות לגברים במקום 12 חודשי שירות, הינה בעייתית הן מבחינת המשרתים החרדים שסיימו שירות אזרחי של 12 חודשים, בהתאם לאורך השירות שהיה קבוע בחוק לפני אישור החוק החדש לשוויון בנטל, והן מבחינת צעירים שקיבלו פטור מצה"ל ומתנדבים לשירות הלאומי למשך 12 חודשים או יותר (שאינם חרדים, מקבלי פטור מסיבות רפואיות ואחרות).

לפיכך, מתנדבים רבים היו מוצאים עצמם לא זכאים להטבה זו, מסיבות של ניסוח שגוי ואשר אינו תואם את הגדרות השירות הלאומי-אזרחי לכל אחד מהמגזרים המתנדבים בו.

בעקבות כך, פנה ג'רבי, למנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, בבקשה לתקן אפליה זו, ולכלול בתוכה גם את המשרתים החרדים ואת הצעירים שקיבלו פטור משירות בצה"ל והתנדבו לשירות הלאומי.

השבוע התבשרו ברשות השירות הלאומי-אזרחי שהערת מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי התקבלה, ובנוסח החוק המוצע שונו הקריטריונים לזכאות בהטבה, וכעת הם עומדים על מינימום של 12 חודשי שירות, הן לגברים והן לנשים.

ג'רבי אמר בתגובה: "אני מברך על כך שהסתייגותנו התקבלה, ושבעקבות פנייתנו בברכת השר הממונה, ח"כ אורי אורבך, גם המתנדבים החרדים והבנים שקיבלו פטור מצה"ל נכללים כעת בקבלת ההטבה".

עוד הוסיף ג'רבי כי: "קרוב ל-17,000 מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מכלל המגזרים תורמים תרומה משמעותית מזמנם וממרצם במשך שנה או שנתיים למדינת ישראל במגוון תחומים, ויש להכיר להם תודה על כך. לא ייתכן כי מתנדבים אלו, לא יהיו זכאים גם הם לאחר שירותם לאותן ההטבות המוקנות לבוגרי השירות הצבאי בבואם לרכוש את דירתם הראשונה.
מע פטור שירות לאומי ג'רבי האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד