כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רבני העיר העתיקה על ברקת: "הפריץ משתולל"

סערת ריקודי הזומבה: רבני העיר העתיקה - נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, יחד עם הגר"א נבנצל והגר"א מדינה - במכתב חריף במיוחד לנציגים החרדים בעירייה נגד ברקת • "קול שופר נרים אודות מופע פריצות נוראי שהעיריה והעומד בראשה, הפריץ, משתולל וכופה עלינו לראות" • בפנים: המכתב

ברקת. צילום: פלאש 90
ברקת. צילום: פלאש 90

בעקבות הפרסום של מופע ריקודי ה'זומבה', אותו מתכננת העיריה לקיים בהמשך השבוע ברחבת שער יפו שבכניסה לעיר העתיקה, יוצאים רבני העיר ובראשם הגר"ש כהן נשיא מועצת החכמים, במכתב חריף לנציגי הסיעות החרדיות, בקריאה לפעול כנגד התכניות הללו וכנגד העומד בראשות העיר ניר ברקת, אותו מכנים הרבנים "הפריץ".

"קול שופר מעיר ה', נרים אודות מופע פריצות נוראי שהעיריה והעומד בראשה, הפריץ, משתולל וכופה עלינו ועל העוברים ושבים אל הכותל המערבי ותושבי ירושלים לראות. אנא חוסו עלינו ועל נפש בנינו ובנותינו תשב"ר שלא טעמו טעם חטא ותפעלו לאלתר לביטול הענין. וכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה", נאמר במכתב.

על החתום: רבני השכונה, הגר"א נבנצל, נשיא מועצת החכמים של ש"ס ור"י פורת יוסף הגר"ש כהן והגר"א מדינה. בפתח המכתב מציינים הרבנים כי הוא ממוען אל "כבוד הנציגים שבעירית ירושלים הן באגו"י הן בש"ס והן ר' אריה קינג הי"ו.

כזכור, כפי שהתפרסם ב'בחדרי חרדים' אמש, עירית ירושלים מתכננת בהמשך השבוע סדרת מופעי ריקודים ברחבת הכניסה לעיר העתיקה שבשער יפו, המופעים יכללו סוגים שונים של ריקודים מעורבים וכדומה, ומלבד זאת יגרמו לחסימת הגישה התחבורתית לעיר העתיקה, כאשר התושבים והמגיעים לכותל המערבי יאלצו לצעוד ברגל דרך המקום בו מתרחשים המופעים. תושבי העיר העתיקה זעמו על התוכנית, וכאמור, הבוקר (ב) הוציאו רבני השכונה מכתב חריף המוחה על הפגיעה בתושבים.

בנוסף, הגר"ש כהן אף התבטא נגד ראש העיר ניר ברקת בנושא פסטיבל האורות שהתקיים בעיר העתיקה בירושלים. היה זה במהלך שבע ברכות לבתו של דרעי בו השתתף גם ברקת, והגר"ש אמר לו: "מי צריך את הדבר הזה, מה זה מוסיף?"

גם בדברים שאמר הגר"ש ביום שישי האחרון לתלמידיו הוא גינה את טקס האורות. "איך אפשר לעשות חגיגות כאלה בשעה ששלושה תלמידי ישיבה נמצאים תחת שבי, עם ישראל בצער על חטיפתם וכאן חוגגים?"

תלמידיו מספרים כי הגר"ש הביע דאגה עמוקה על גורלם של החטופים, ובמהלך השבוע פרץ בבכי כמה פעמים והתחנן בתפילה לחזרתם.
ברקת רבנים עיר עתיקה פריץ זומבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד