כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בלומברג: לב לבייב סגר עסקה משמעותית באנגולה

סוכנות בלומברג מדווחת כי הוא יוכל למכור יהלומים ממכרה לומינס בשווקים העולמיים במקום מכירה בדיסקאונט על מחירי בנצ'מרק שנקבעים בסין ודובאי

צילום: ישראל ברדוגו
צילום: ישראל ברדוגו

לב לבייב, היהלומן המיליארדר המחזיק בשליטה בחברת אפריקה, סגר עסקה באנגולה שתאפשר לו לייקר את היהלומים שהוא מוכר בשיעור של עד 50% - כך מדווחת היום (ב') סוכנות הידיעות בלומברג.

לפי הדיווח, לבייב יוכל למכור יהלומים ממכרה לומינס (Luminas) בשווקים העולמיים, וזאת במקום מכירה בדיסקאונט על מחירי בנצ'מרק הנקבעים ע"י סוחרים בסין ובדובאי.

בבלומברג מציינים כי העסקה עשויה לאפשר ללבייב להעלות מחירים בשיעור של עד 50%, בהתבסס על 2 מקורות המקורבים לנושא. לפי אותם גורמים, יהלומים ממכרה קטוקה (Catoca), המכרה הרביעי בגודלו בעולם, נמכרים באנגולה במחיר ממוצע של 100 דולר לקראט, בעוד המחיר יכול להאמיר ל-150 דולר לקראט.

אנגולה היא יצרנית היהלומים הרביעית בגודלה בעולם עם מכירות של למעלה ממיליארד דולר ב-2012, מתכוונת להקל את ההגבלות המרחיקות משקיעים ומחפשי מכרות יהלומים. דה בירס, היצרנית הגדולה ביותר, כבר צמצמה את פעילותה באנגולה, בעוד BHP ביליטון האוסטרלית וחברות אחרות נקטו צעדים להפחתת פעילות גם כן.
אנגולה עסקה יהלומים לבייב שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד