כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגר"צ בוארון חושף: "רוח הקודש של הגר"ע זצ"ל"

פרשת גט המחלוקת בצפת: הגר"צ בוארון מצטרף למאבק בגט, וחושף את התנגדות הגר"ע זצ"ל למינוי הרב אוריאל לביא כדיין

בוארון. צילום: פלאש90
בוארון. צילום: פלאש90

סערה חריפה מתחוללת בפרשת הגט בעיר צפת, כאשר בית הדין בעיר התיר אשה שבעלה מוגדר כצמח שבע שנים, להינשא לכל. זאת לאחר שעשה עבורה זיכוי גט, כאילו הבעל גירש את אשתו. בין השאר, יצאו גדולי התורה בהתבטאויות חריפות על הפסק ועל ביה"ד ממנו יצא.

מי שהצטרף להילחם בכל עוז נגד הפסק הוא הדיין הגר"צ בוארון. בשיחה עם תלמידיו השבוע, חשף הגר"צ בוארון כי הגר"ע יוסף זצ"ל התנגד כבר בזמנו לדיין שאחראי לפסק, הרב אוריאל לביא.

"רוח הקודש ממש מבית מדרשו של מרן הגר"ע יוסף, כל גדולי הדור אז - הספרדים והאשכנזים - תמכו ברב לביא לעמוד כדיין, והיחיד שלא תמך בו היה מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שראה בעוצם גדולתו, והתנגד למינויו של הרב אוריאל לביא לדיין. גדולי התורה לא הבינו את התנגדותו של מרן, אבל היום כולם מבינים", אמר הגר"צ, והוסיף: "גם על מפלגת הבית היהודי שמרן כינה אותה בית של גויים עוד בתחילתה - רבים לא הבינו זאת, אבל היום כולם רואים את דבריו, רוח הקודש ממש".

עוד ציין הגר"צ בוארון: "החרפה כפולה ומכופלת שהרב לביא בספר שחיבר 'עטרת דבורה' מתלונן על 'קולות' שמרן זצוק"ל עשה, וכמה הדבר מגוחך, מי הוא שיעז לדבר נגד מרן, עתה התגלה פרצופו האמיתי".

לגבי הגט עצמו הכריע הגר"צ בוארון: "אין להיכנס עמם לדיון הלכתי כלל וכלל כאילו יש בדבריהם צד כל דהוא. הכל בטל ומבוטל!"
גט הגרע לביא דיין בוארון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד