כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ועדת הכספים נפרדה מרובי ריבלין • תיעוד

חברי הועדה, מימין ומשמאל, נפרדו בהוקרה מיו"ר הכנסת לשעבר • גפני: "ברחוב כולם שאלו למי אצביע"

  • כ"ה סיון התשע"ד
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

מודל לחיקוי, מודל לפרלמנטריזם, לאנושיות וליכולת לניהול ויכוח תוך כבוד הדדי, אלו הם רק חלק מזערי משפע השבחים שהרעיפו על הנשיא הנבחר, ראובן (רובי) ריבלין, חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, היום (ב) בועדת הכספים.

חברי הכנסת כולם שיבחו את יושרו ואת העובדה שהיה נאמן לדרכו ולתפקידו כחבר כנסת מן השורה, אף כאשר לא מילא תפקידים רשמיים. הפתיעו חברי אופוזיציה מן השמאל הפוליטי שהביעו הערכה רבה ל"הדר הבית"רי" של ריבלין. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אמר: "אנו שמחים על בחירתך, אך עצובים להיפרד ממך. רובי, אתה חיברת חזון ואידיאולוגיה עם עשייה ודרך ארץ. אנחנו מפסידים חבר ועדה ותיק, מנוסה ומקצועי, שכולנו למדנו ממנו. אנחנו מאחלים לך המון הצלחה ושתמשיך בדרכך, דרך של אמונה ועשייה, אמונה בדרכך ובערכיך ועשייה בהתאם לאידיאולוגיה הלאומית והדמוקרטית שאתה מייצג".
ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה הביע את הערכתו האישית לריבלין וכינה אותו "האיש הנכון במקום הנכון. אבל במפלגה הלא נכונה".
ח"כ סתיו שפיר (העבודה) הביעה הערכה רבה על נכונותו של ריבלין "לטפח, ללמד ולהעביר את הניסיון שצבר לדור הצעיר" והודתה לו על-כך שכיו"ר הכנסת, איפשר לה ולחברי בהנהגת המחאה הציבורית להיכנס לכנסת ולהשמיע את דבריהם.

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) ביקש להודות לריבלין על הסיוע, בעיקר המורלי, לעקורי גוש קטיף: "רובי, היית לנו למשענת ולאוזן קשבת באחד השיאים הכי נמוכים במדינה הזאת. כאן בועדה היית סמן דרך".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל): "כיו"ר הכנסת ידעת לבלום הסתה נגדנו, גם כשאמרנו דברים קשים ושילמת על-כך מחיר".

ח"כ אילן גילאון (מר"צ): "רובי! אתה אדם נגיש ואני מעריך את זה מאוד ועשינו נכון שבחרנו בך. בעיניים השמאלניות שלי הבנתי מה זה הדר בית"רי".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "רובי ואני נכנסנו ביחד לכנסת. אני התדרדרתי לאופוזיציה ואתה הלכת להיות נשיא. נעזרתי ברובי כל השנים שלי בכנסת ובתפקידים שמילאתי. לא רלוונטי מה הצבעתי ומה לא הצבעתי, אך כשהלכתי ברחוב בכל מקום נשאלתי מה אתה לא מצביע לרובי?!! היה ברור שהעם עם רובי!"

ח"כ חיים כץ (הליכוד-ביתנו): "כשרובי הודיע שהוא רץ לנשיאות אמרתי שאני הופך לחייל שלו. אשרי העם שמקבל נשיא כמוך. אתה נכנס לנעליים גדולות שכעבור זמן יתברר שהן קטנות עליך".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): "רובי! אני מאוד אוהבת אותך. אסירת תודה על כל הידע שהעברת לי, על מה שלימדת אותי. מעולם לא ראיתי אותך נוהג בגינוני כבוד ולא הקפדת על כבודך, אך אתה מעורר המון כבוד. זכינו לחסות בצילך וליהנות מאורך ולקבל ממך המון השראה".

ח"כ דב ליפמן (יש עתיד): "רובי, אתה סמל ומופת לפרלמנטריזם! שבוע לפני הבחירות היו כמה ח"כים במליאה ואתה עמדת ועבדת על הצעת חוק ואמרת שזה תפקידך. אתה מודל לחיקוי".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): "רובי, אתה מייצג את היישוב הישן והחדש כאחד. בשום דבר לא זכית בקלות".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "בשבילי אתה הז'בוטינסקאי האחרון והעובדה שאתה הופך לנשיא המדינה היא רבת חשיבות, סגירת מעגל היסטורי. מברך ומוקיר את הערכים שאתה מביא איתך לנשיאות, ההדר והממלכתיות. מכל המועמדים שהתמודדו אתה היחיד שלא שאלתי אותו למה אתה הולך להיות נשיא, כי ברור מה אתה מביא לשם ומה אתה מייצג".

ח"כ זהבה גלאון (מר"צ): "רובי, אני מעריכה אותך ומחבבת אותך אך לא יכולה לבחור בך אידיאולוגית. הפגישה בינינו לפני הבחירות לנשיאות, לא היתה קלה, כי אנשים רוצים לשמוע שתומכים בהם". גלאון הוסיפה: "רובי אמר לי באותה פגישה בהרבה אצילות נפש, שהוא מעריך את העובדה שאני אומרת לו את האמת. במר"צ יש לנו הערכה רבה אליך וחיבה וזה לא דבר מובן מאליו ולמרות שאנו ברי פלוגתא".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "רובי, אני מצטער שמפסידים אותך בכנסת. אתה מודל לפרלמנטריזם, מכבד את המליאה, מתייחס בכבוד גם כשיש ויכוח. ניזכר בך בגעגועים".

הנשיא הנבחר, ראובן (רובי) ריבלין הודה למברכים ואמר: "הדיונים בועדת הכספים יחסרו לי מאוד. הייתי חבר בועדת הכספים מהכנסת הראשונה שבה נבחרתי, הכנסת ה- 12. גם כיו"ר הכנסת נתתי את המעמד הגבוה ביותר ליו"ר ועדת הכספים, שיבוא ויאמר לממשלה שהכנסת איננה סרח עודף אלא נציג הריבון בישראל; העם. הייתי חבר ממשלה, חבר צוות מו"מ עם הפלסטינים, הייתי יו"ר כנסת פעמיים, אך הכי נהניתי להיות בספסלי הכנסת, במושבי בועדת הכספים".

ריבלין קרא לחברי ועדת הכספים להמשיך לפעול מתוך אמונה בערכים שלהם, חרף אילוצים פוליטיים כאלו ואחרים. "ועדת הכספים היא הועדה החשובה ביותר, שנותנת את היוקרה ואומרת לממשלה כן או לא. כאן בועדת הכספים הכנסת מתנהלת וכאן הדמוקרטיה באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה. בעבר הז'בוטינסקאים היו מיעוט נרדף ואני שמח על האמון שניתן בי בתור ממשיך דרכו של ז'בוטינסקי".









כנסת כספים ריבלין ז'בוטינסקי פרידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד