י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעזרת מפות: שומרי השמיטה יקיימו פסק הגר"ח

נחתם הסכם בין מערכת 'כשרות למהדרין' בראשות הגר"י אפרתי לבין המרכז למיפוי ישראל [מפ"י] ויחידת מיפוי גיאוגרפי במשרד החקלאות

צילום: אהרן שטיינגולד
צילום: אהרן שטיינגולד

הסכם נדיר ומשולש נחתם בימים האחרונים בין מפ"י ויחידת מיפוי גיאוגרפי במשרד החקלאות לבין מערכת כשרות למהדרין – חקלאות על פי התורה בראשות הגר"י אפרתי.

הגופים החלו לעבוד במשותף על מערכת gis עדכנית בשרת ענן. המערכת כוללת תצלומי אויר עדכניים של כל השטחים החקלאיים במדינת ישראל + שכבות נוספות של גושים וחלקות ועוד, כאשר ניתן לוודא בכל שטח את ההיסטוריה שלו בשנים שקדמו לשמיטה הן מבחינת הבעלות על הקרקע והן מבחינת היסטוריית הגידולים באותו תא שטח.

מדובר בבשורה גדולה עבור ציבור המהדרין כאשר לראשונה יתאפשר לקבוע בוודאות ובדיוק מרבי עד לרמה של ס"מ בודדים את גבולות השטח והבעלות של הנכרי עליו. וכן לוודא את מצב השטח בשנים שקדמו לשמיטה, בהתאם להנהגה בשמיטה זו על פי פסק של הגר"ח קנייבסקי שגידולי נכרי המותרים לסחורה בשביעית יהיו אך ורק מחקלאי ומשטח שגידל בו הנכרי כל העת, ולא רק בשמיטה.

יצוין כי בשנת השמיטה הקודמת לא עמדה לרשות מערכות הכשרות מערכת מדויקת ועדכנית כמערכת זו, המאפשרת בקרה ושליטה מלאה ברמה המתבקשת לשנת השמיטה. מומחים שנכחו בפעילות המערכת מדווחים על פרויקט טכנולוגי בסדר גודל ודיוק שלא נראה כמותו.

גם לאחר השמיטה, מערכת הכשרות תמפה מדי יום את כל נטיעות הפרי בארץ [במסגרת הפיקוח היומי על הנטיעות], כאשר במערכת הכשרות מקווים תוך מספר שנים למפותאת כל נטיעות הפירות בארץ והדבר יאפשר פיקוח מדויק על מדד פרי הערלה בארץ, ומשרד החקלאות יעשה בו שימוש לוויסות נטיעות וכמויות פירות לגידול, שיווק ויצוא לחו"ל.
פירות שמיטה מפה חקלאות אפרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד