י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפה: עיריית ירושלים מחלקת דו"חות בשבת

אברמי ווינברג התארח במלון לאונרדו בירושלים והחנה את רכבו בסמוך • להפתעתו, מצא במוצאי שבת דו"ח חניה שניתן לו במהלך השבת, בשעה 10:30 בבוקר • עיריית ירושלים בתגובה: "האכיפה בשבת במזרח העיר מתבצעת שנים ארוכות בתיאום עם משטרת ישראל. ככל שהדבר מתאפשר מפעילים עובדים שאינם יהודים" • בפנים: הדו"ח

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

בעיצומה של השבת האחרונה בשעות הבוקר, הסתובבו פקחי עיריית ירושלים ברחובות העיר וחילקו דו"חות חניה לרכבים החונים במקומות האסורים,

אברמי ווינברג, זמר חתונות תושב פתח תקווה, ששהה בשבת האחרונה במלון לאונרדו ברחוב סנט גורג' בירושלים - החנה את רכבו בקרבת המלון. לתדהמתו, גילה ווינברג כי הוא ספג דו"ח בעיצומה של השבת, כאשר בדו"ח נכתבה שעת הוצאתו - 10:30 בבוקר יום השבת.

לדבריו, גם המקום בו חנה מותר לחנייה, והוא אינו מבין על מה קיבל את הדו"ח.

מבדיקה שערך 'בחדרי חרדים', מתברר כי כתיבת דו"חות על ידי עיריית ירושלים בשבת, היא תופעה שחזרה על עצמה כמה פעמים. אדם אחר ששהה אף הוא באזור זה לפני כחודש, מספר גם הוא ל'בחדרי חרדים' כי קיבל דו"ח בעיצומה של השבת.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אכיפה ברחבי העיר מתבצעת על פי החוק ובהתאם לאופי האזור – מסחר, שירותים, מגורים וכו'. האכיפה במזרח העיר, בדומה למערבה, מתבצעת לשם שמירה על הסדר הציבורי ובטחון התושבים באזור. האכיפה במע"ר מזרח העיר מתבצעת בימי שבת לאורך שנים בשיתוף משטרת ישראל ובתיאום עימם.

"האכיפה מתבצעת במקומות אסורים לחניה בלבד כגון: מקומות חניה השמורים לאוטובוסים והמיועדים להעלאה והורדה של נוסעים, חסימת נתיב נסיעה, תחום חניית מוניות, חניה על מדרכות, מקומות שמורים לנכים וכו'. במקום בו יש צורך בטיחותי על פי דרישת המשטרה או כוחות הביטחון, העירייה מפעילה עובדים בצורה מוגבלת, באמצעות עובדים שאינם יהודים ככל שהדבר מתאפשר". מסרו העירייה.
שבת רכב פקחים עירייה דוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד