ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נחשף: אסירים בטחוניים תכננו לחטוף חייל צה"ל

כתבי אישום הוגשו נגד חמישה אסירים בטחוניים, שתכננו מתוך הכלא לחטוף חייל ישראלי לצורך מיקוח

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה הבוקר (ב) לבית משפט המחוזי בבאר שבע שלושה כתבי אישום נגד חמישה נאשמים, בהם תושב ירושלים, אשר ריצו וחלקם עדיין מרצים מאסרים באגפים הבטחוניים של בתי הכלא השונים במחוז דרום, המואשמים בתכנון ונסיון הוצאה לפועל, מתוך הכלא, של פיגוע חטיפת חייל או קצין צה"ל לצרכי משא ומתן לטובת שחרור אסירים פלשתינים הכלואים בישראל.

צו איסור הפרסום שהיה מוטל על הפרשה הוסר עם הגשת כתבי האישום לבית המשפט. הפרשה נחקרה על ידי שב"כ ירושלים, ימ"ר ירושלים ויחידת פח"ע מחוז שי.

על פי עובדות כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד מוני בן מוחה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), בין השנים 2007-2014, הייתם צלאחיה, אסיר בטחוני השפוט לשני מאסרי עולם, קשר קשר עם אסירים בטחוניים אחרים, איתם שהה באגפים הביטחוניים של בתי הכלא "נפחא", "אשל" וכלא "שקמה", על מנת להוציא את תכנית החטיפה לפועל. בין היתר, אסף הנאשם מידע מהעיתונות הכתובה והמשודרת וכן מהספרים לצורך מימוש תכנית החטיפה, ואת התכנית המפורטת תיעד במחברות ועל גבי דפי נייר שהוחזקו בתאו בכלא.

על פי כתב האישום, המימון והחימוש של פיגוע החטיפה היו אמורים להגיע מארגון חמאס, באמצעות פעיל הארגון, איתו קשר הנאשם קשר, ואשר תפקידו היה להעביר את האקדחים, הטלפונים הסלולריים וכסף מזומן לאסירים שהשתחררו זה מכבר מריצוי מאסרם, בכדי שיבצעו את החטיפה בפועל ויעבירו את החטוף מיד בתום החטיפה לפעילי חמאס.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשמים תיאמו ביניהם את חלוקת התפקידים בביצוע התכנית, שיטת הביצוע, ואת מילות קוד ודרכי התקשורת במהלך ולאחר ביצוע החטיפה.

האסיר, תושב ירושלים, היה אמור על פי התכנית, לאחר שחרורו מהכלא, לאתר אדם המתאים לחטיפה וביצוע החטיפה בפועל. אף סוכם כי הדרישה בתמורה לחייל החטוף תהיה, 477 אסירים פלשתינים, ובתוכם אף אסירים השפוטים למאסרי עולם, מכל הפלגים הפלשתינים. צלאחיה אימן את כל הנאשמים אימוני שמירת סוד, התנהגות חשאית, הצפנת דרכי תקשורת וחיזוק הזיכרון.

בין החודשים אפריל ומאי 2014, סוכם בין כולם כי הייתם צלאחייה ישלח אל מחוץ לכתלי הכלא 4 אשגרים ובהם פרטים כלליים בגין ביצוע פעולות ביטחוניות ופרטים ספציפיים אודות תכנית החטיפה. אשגרים לא הגיעו ליעדם, אך ורק בשל העובדה כי אחד הנאשמים פחד להיתפס בידי רשויות הביטחון, הוציא את האשגרים מגופו והסליקם במשקוף דלת תא המעברים בכלא נפחא. אשגר נוסף נתפס על גופו בחיפוש שנערך על ידי שירות בתי הסוהר.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של קשירת קשר לחטיפה לשם סחיטה או רצח, חברות בארגון טרור, קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, מגע עם סוכן חוץ ועוד.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשות לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.
שחרור כלא חטיפה אסירים משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד