ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

עצומה חמה ברשת: מחזירים לאורי לופליאנסקי

העומדים מאחורי קמפיין התמיכה לא מכירים את אורי באופן אישי, אבל משוכנעים שאנחנו צריכים לתמוך בו עכשיו

אורי לופליאנסקי מתוך הקמפיין
אורי לופליאנסקי מתוך הקמפיין

למעלה מ-20,000 גולשים חתמו ביומיים האחרונים על העצומה "כל העם עם אורי לופוליאנסקי", לצד אלפי גולשים שהצטרפו לעמודי תמיכה שנפתחו בפייסבוק. הדף הבולט שבהם, "מחזירים לאורי - מכל הלב", צובר מצטרפים חדשים במהירות מטאורית. עמוד נוסף, "למען איש החסד אורי לופוליאנסקי", משתף חומרים מהעמוד המרכזי וקורץ לקהל החרדי.

אלי סלומון, מבעלי חברת WeBetter המפעילה את הדף "מחזירים לאורי - מכל הלב" ומנהלת את הקמפיין ברשת, אומר כי "אדם שהקדיש את חייו לחברה, מן הראוי שהחברה תתגייס כעת עבורו". לדבריו, מעט לאחר העלאת הקמפיין, הגיעה פנייה מאדם שביקש לקחת חלק במימון הפעילות.

"מדובר באדם שמעולם לא פגש את לופוליאנסקי באופן אישי, והחליט לתרום סכום נכבד לטובת הקמפיין משום שהסיפור נגע ללבו", מספר סלומון ומוסיף: "הוא אמר שלא ייתכן שהעונש של לופוליאנסקי יהיה כה חמור. שאלנו אותו מדוע הוא תורם מכספו לאדם שהוא לא מכיר, והוא השיב שגם אם לופוליאנסקי טעה בשיקול הדעת, לא יתכן שייענש באופן כזה עבור כסף שהופנה לסיוע לחולים שהממשלה הפקירה. בנוסף, אמר לנו התורם, העובדה כי מחלת הסרטן מקננת בגופו אינה מאפשרת לי לשאת את המחשבה הנוראה שאדם כזה, מורם מעם, יסיים את חייו בכלא".

במסגרת קמפיין התמיכה, נפתח אתר ייעודי לריכוז החתימות. עשרות פוסטים מרגשים שותפו ביומיים האחרונים והתמיכה הרחבה, חוצת המגזרים, נותנת את אותותיה. אישי ציבור ומפורסמים, הרחוקים מאורי לופוליאנסקי כמרחק מזרח ממערב, נרתמו לקמפיין ופרסמו את חוות דעתם האנושית.
סמנכ"ל חדו"ש שחר אילן, למשל, כתב כך: "יש שני אנשים שכתבתי עליהם שאם יש ל"ו צדיקים בדור הם נמנים עליהם. אורי לופוליאנסקי היה אחד מהם... הרעיון שלופוליאנסקי ישב בכלא הוא בלתי נסבל. האמת? קשה לומר משהו טוב על חברה ששולחת את אחד מגדולי צדיקיה לכלא. נכון קשה לומר גם משהו טוב על חברה שיש בה פרשיות מושחתות כמו הולילנד. אני לא אכנס להתפלפלות על לאן הלך הכסף וכל זה. רק אציין שלופוליאנסקי כידוע לכולנו רחוק מלהיות אדם עשיר. רובנו היינו מקבלים פסק דין בלי כלא. 6 שנים? השופט רוזן סבל מליקוי מאורות קשה. עכשיו קשה לראות איך אפילו העליון מוציא אתנו מגוב החרפה הזה".

"מר לופוליאנסקי, אני לא אוהבת פוליטיקאים ולא אוהבת במיוחד חרדים", כותבת מוריאל כהן, "חשבתי עליך כמו על עוד מושחת שהולך לכלא. רק כאשר שמעתי חדשות, גיליתי שבזכותך יד שרה קיים ונדהמתי לשמוע שלא לקחת שקל אחד לעצמך, אלא עשית את כל זה ולמען החולים ואהבה לזולת. צר לי ולאלפי אנשים על הגזר דין הבלתי אנושי שרוזן גזר עליך. אני חושבת שהמון אנשים יפגינו ויתמכו בך. אני מאחלת לך רפואה שלמה ורוצה לראות אותך מקבל פרס ישראל על כל הטוב שעשית כי זה מה שמגיע לך. מר לופוליאנסקי, אנחנו אוהבים אותך ומחכים לערעור בתקווה".

בין האנשים שגילו את דעתם ברבים והצהירו על תמיכה בלתי מסויגת באורי לופוליאנסקי ניתן למצוא את הסופר והחוקר רמי נוידרפר, עו"ד ד"ר חיים זיכרמן, עיתונאי הארץ חיים לוינסון, מנכ"ל הלל - האגודה ליוצאים לשאלה יאיר הס, סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין, הפובליציסט דוד דמן ועוד.

רוצים להצטרף לעצומה? כנסו עכשיו לאתר http://www.support-uri.com/





רשת עצומה הולילנד אורי לופליאנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד