י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

למרות התנגדות הרבנים: אושר חוק רב ראשי אחד

הרבנים הראשיים הגיבו: "מצער מאוד שבימים בהם העם מתאחד סביב דאגה לגורל החטופים, הכנסת עסוקה בחקיקה פוגענית"

שני הרבנים נשבעים אמונים. פלאש90
שני הרבנים נשבעים אמונים. פלאש90

הצעת החוק לרב ראשי אחד עברה היום (שני), בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

חברי הכנסת החרדים התנגדו באופן חריף להצעת החוק שהוגשה על ידי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יחד עם שרת המשפטים ציפי לבני.

לפי החוק המוצע תבוטל הכהונה המקבילה של שני רבנים ראשיים לישראל ובמועצת הרבנות הראשית יכהן רק הרב הראשי לישראל, במקום שני הרבנים הראשיים כיום והוא יהיה נשיא המועצה.

בנוסף, הוצע לתקן את חוק הדיינים ולקבוע כי את תפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול ימלא דיין מדייני בית הדין הרבני הגדול שייבחר בידי הוועדה לבחירת דיינים וימונה על ידי נשיא המדינה בהתאם להוראות החוק.

שרת המשפטים ציפי לבני שהגישה את הצעת החוק השוותה את מעמדם של הרבנים הראשיים לתפקיד הנשיא, הרמטכ"ל ויו"ר הכנסת "יש לישראל נשיא אחד, יו"ר כנסת אחד, רמטכ"ל אחד והגיע הזמן שיהיה לה רב ראשי אחד, לא חשוב מאיזו עדה. ההפרדה הזאת של שני רבנים התחילה לפני כמעט מאה שנה ואין לה היום כל הצדקה. ההצעה תמומש לאחר סיום כהונתם של הרבנים הראשיים הנוכחיים".

יור ש"ס ח"כ אריה דרעי תמה על מגישי החוק אם היו מגישים את החוק גם במידה שהתוצאות בבחירות לרבנות הראשית היו שונות והוסיף: "רוב חברי הבית שתומכים בהצעה הזו, היו תומכים באותה מידה בהצעה לבטל את הרבנות הראשית. רוב אזרחי מדינת ישראל רוצים רבנות ראשית, כל כך הרבה אנחנו מבזבזים המדינה ופתאום עכשיו רוצים לחסוך".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "החוק הזה מפריע רק למי שלא מבין ולא יודע מה תפקידו של הרב". ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "עצם העובדה שהכנסת עוסקת בזה, זה בכוונת מכוון לפגוע ביהדות ובדת. כל הדיונים האלה על הרבנות הראשית הם חלק מהרוח הרעה של הכנסת הזו איך להרוס את הממסד היהודי".

ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו), מיוזמי הצעת החוק הפרטית נענה: "מי שיזם את החוק הזה הוא עבדכם הנאמן ובוודאי שהמטרה שלי היא לא לפגוע בדת. כשהתורה הופכת לדו ראשית, מה יכול להיות יותר מרומם מחזרה אל האומה המואחדת שיש לה תורה אחת. זה הכיוון שאליו שואף החוק".

סגן שר הדתות ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי) אמר: "החוק הזה מחזק את הרבנות הראשית לישראל. מעולם לא היה בעם ישראל מצב של שני רבנים ראשיים".

הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית הגיבו כי הינם מתנגדים לחוק.

"תפקיד הרבנים הראשיים כיום נותן מענה לציבורים רחבים במדינת ישראל והוא איננו כפול כפי שמשתמע לכאורה מהגדרת התפקיד", הם אומרים.

"הנסיון לחוקק חוק שיקטע מסורת מפוארת זו וימנע מציבורים רבים את שירותי הדת אותם הם צורכים הוא המשכו הישיר של גל החקיקה האנטי דתית אליו אנחנו נחשפים בחודשים האחרונים,

"מצער מאוד שבימים בהם העם מתאחד סביב דאגה לגורל החטופים, הכנסת עסוקה בחקיקה חסרת תכלית הפוגעת במסורת ישראל ובציבור המסורתי בישראל אשר רואה ברבנים הראשיים את מנהיגיו הרוחניים".
חוק כנסת רב ראשי דרעי שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד