כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'אפליית חרדים': אושר החוק לנשים ברשויות המקומיות

לפי החוק, סיעה ברשות מקומית בה למעלה משליש החברים נשים, תזכה לתוספת מימון • החרדים זועמים: "נועד להפלות אותנו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לאחר מאבק ממושך: הכנסת אישרה הצעת חוק הקובעת כי סיעה ברשויות מקומיות בה למעלה משליש החברים בה הן נשים, תזכה לתוספת מימון בשיעור של 15% מסכום מימון הבחירות הקבוע בחוק.

חברי הכנסת החרדים נלחמו בחוק תקופה ארוכה שכן נועד בעצם להעביר תוספת מימון לכלל הסיעות מלבד המפלגות החרדיות.

הללו עלו לדוכן הכנסת ושפכו אש וגפרית כנגד מציעות החוק מיש עתיד ח"כ קריב ולביא.

יצויין כי הצעת החוק הטרומית שהוגשה קבעה קנס של גריעה ממימון הבחירות לרשימה או סיעה שבין מועמדיה אין די נשים. אך במהלך הדיונים ולאור עמדת הממשלה הוחלט לשנות את נוסח הצעות החוק ולקבוע כי הסיעות יזכו לתוספת מימון בלבד.

ח"כ גפני אמר: "עד היום ידענו שאשה שנבחרה לכנסת או לרשויות המקומות, נבחרה בגלל הכישורים והיכולות שלה. אחרי קבלת החוק הזה, כל אשה ברשות המקומית תהיה חשודה שהיא נבחרה לא בגלל שהיא מתאימה לתפקיד, אלא בגלל שגזבר המפלגה נמצא בקשיים כלכליים". כך גם שאל: "למה ליש עתיד יש רק שרה אחת בממשלה?"

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "בימים שכולנו דואגים לשלום הנערים החטופים, הכנסת דנה פה איך הורסים את הדמוקרטיה על ידי העדפה של קבוצה מסוימות באוכלוסייה. כל אלה שצועקים שצריך להוציא ח"כ חנין זועבי מהכנסת, היום תומכים בהצעה שהיא אחת היוזמות שלו".

ח"כ יעקב אשר שעלה אף הוא לתקוף את הצעת החוק כינה את סיעת יש עתיד "מפלגה שנשלטת שלטון דיקטטורי על ידי יחיד חסר מעצורים, לא תטיף לאף אחד על דמוקרטיה ושיווין נשים".

צפו: יעקב אשר תוקף את חוק הנשים
חרדים חוק כנסת נשים מועצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד