כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מנהיג החמאס: "אין לנו מידע על גורל החטופים"

בפעם הראשונה מתייחס ראש הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל לחטיפה: "אני מברך על החטיפה - נתניהו אשם בה"

חאלד משעל. צילום: פלאש90
חאלד משעל. צילום: פלאש90

חאלד משעל ראש הלשכה המדינית של החמאס שובר שתיקה ואומר הערב (שני), בראיון ב'אל ג'זירה': "אין בידי חמאס מידע באשר לגורל החטופים. אם יהיה אישור לכך שפלג פלסטיני ביצע את החטיפה - צריך למחוא לו כפיים ולהסיר את הכובע לכבודו. נתניהו אחראי על היעלמותם של הנערים".

"העם הפלסטיני חי תחת כיבוש", אמר, "כל מה שאנחנו רוצים הוא לשחרר את האדמה שלנו. גדודי עז א-דין אל קסאם וארגוני ההתנגדות הנוספים אינם צריכים לקבל הוראות מההנהגה הפוליטית של חמאס".

תוך כך, ישראל עצרה היום את סאמר עיסאווי, שהפך להיות סמל במאבק של העצירים המינהליים לאחר ששבת רעב במשך שמונה חודשים. גורמי ביטחון אישרו את הפרטים. עיסאווי הוא העצור ה-56 מבין משוחררי עסקת שליט שנעצרו במבצע הצבאי בגדה.

קצין בכיר באוגדת איו"ש, אמר היום כי במערכת הביטחון יודעים כי פיגוע החטיפה בוצע על ידי החמאס. לדברי הקצין, במערכת הביטחון לא זיהו קשר של ראשי החמאס בחו"ל לפני מעשה החטיפה, וגם לא אחריה.

הקצין ציין כי בידי מערכת הביטחון אין עדיין "שום אינדיקציה פוזיטיבית על מצב החטופים, לכאן או לכאן, ולכן מניחים שהם בחיים". הוא הוסיף כי במהלך פעולות שונות שערכו היחידות המיוחדות בצה"ל ובמשטרה בימים האחרונים מאז החטיפה, הם נערכו אליהן כאילו יבצעו השתלטות של ממש על החוטפים, במטרה לחלץ את החטופים בחיים.

במקביל, במערכת הביטחון ממשיכים לנתח את תצלומי 150 המצלמות הפזורות בצירי הדרך בגדה, בניסיון לגבש את מסלול החוטפים ושלושת הנערים.

"אין הפחתה במאמץ, מחליפים כוחות, אבל אין ירידה - לא בסדר הכוחות ולא בכוח כדי לסיים את הפרשה בשלום", אמר הקצין הבכיר. "יש דרך פעולה אפשרית שהולכים איתה, ושם מחפשים אותם, אבל יש הרבה אפשרויות. יש התקדמות בחקירה, אך להגיד שאנחנו בסופה או שמיצינו אותה - אני לא חושב", טען הקצין.
ישראל חמאס משעל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד