י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רחל פרנקל תבקש היום באו"ם: "גנו את החטיפה"

אימהות החטופים הגיעו למטה האו"ם בז'נבה • הלילה נעצרו 4 אנשי חמאס • מנגד: בכירים באו"ם קוראים לישראל לנהוג באיפוק

מועצת הביטחון של האום, ויקי
מועצת הביטחון של האום, ויקי צילום: ויקי

אימהות שלושת הנערים החטופים הגיעו למטה המועצה לזכויות אדם של האו"ם בשווייץ - אחד הארגונים המוטים ביותר נגד ישראל. נציגתם רחל פרנקל תבקש היום מהעולם לגנות את החטיפה ולפעול לשחרור הבנים‎. במקביל, השר ליברמן דרש פעולה דרסטית נגד החמאס.

בתוך כך, הלילה נעצרו 4 פלסטינים ונסרקו 120 בתים בחברון. היום יתחיל צה״ל בהחלפת חלק מהכוחות הסורקים. המאמץ העיקרי הוא עדיין החיפושים בצפון מערב חברון. חג הרמאדאן ילקח בחשבון במהלך הפעילות. ״נדע לפעול גם תוך כדי החג", אומר גורם בכיר בצה״ל הבוקר.

סיכום מבצע "שובו אחים" עד כה: 354 עצורים, 269 מהם פעילי חמאס, 57 מהם משוחררי שליט.

65 מוסדות חמאס נסגרו, 1800 בתים נסרקו. עד כה 4 הרוגים פלסטינים מתחילת הפעילות בג׳לזון, דורא, רמאללה ושכם.

בתחילת שבוע הבא יתחילו משוחררי שליט להגיע לוועדה המיוחדת של צה״ל לדיון בהמשך עונשם.

שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, הגיב למבצע "שובו אחים" והצהיר כי הוא מודאג מאוד ממותם של אזרחים פלסטינים ומהמעצרים הנרחבים.

"על ישראל לנהוג באיפוק בשטחים פלסטיניים מאוכלסים, לרבות ברצועת עזה, ולהבטיח שאזרחים לא ייפגעו", אמר. בלייר ציין כי נפגש בשבוע שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש בפניו כי הקהילה הבינלאומית מגנה נחרצות את החטיפה של שלושת הנערים. "אני מברך על הגינוי של אבו מאזן את המעשה הנפשע הזה", הוסיף.

יו"ר הוועדה לעניינים פוליטיים באו"ם ג'פרי פלטמן אמר במהלך כינוס מועצת הביטחון כי "על ישראל להפגין ריסון במבצע לחיפוש אחר הנערים הנעדרים ולהימנע מענישה של יחידים במעשים שלא ביצעו אישית". לדבריו, "מניין ההרוגים, העומד על ארבעה פלסטינים, במבצע בגדה המערבית מטריד". הוא הוסיף כי הוא חושש מפריצת אינתיפאדה שלישית.
טוני בלייר קוורטט חטיפה מבצע שובו אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד