י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"חטיפה צבאית": 'העדה' תפגין על מעצר בן ישיבה

'העדה' מתייצבת לצד תלמיד ישיבה ספרדי שנעצר בעוון אי התגייסות • המודעות תוקפות את "עיתון החרד"קים המבשר" • כל הפרטים

עצרת ההפגנה נגד הגיוס, אהרן והב
עצרת ההפגנה נגד הגיוס, אהרן והב

שוב הפגנת מחאה בגין מעצר צבאי של תלמיד ישיבה.

לאחר תקופה קצרה של שקט יחסי, בתחום ההפגנות נגד מעצרי תלמידי ישיבות בידי רשויות הצבא בגין עריקות, או אי התייצבות, שוב אמורה להתקיים מחר הפגנת מחאה בגין מעצרו של תלמיד ישיבת חזון עובדיה, בעוון אי התייצבות בלשכת הגיוס כפי שהוא מואשם.

התלמיד שנכלא בכלא צבאי לעשרים יום, כבר ריצה כשבוע ימים עד כה. אביו שהתראיין לתקשורת, התקומם נגד המעצר וטען, כי אינו מבין את העילה לכך שכן בנו התייצב כל אימת שזומן.

מאז שגזירות הגיוס מרחפות מעל שמי הציבור החרדי, מרבית העצורים עד כה, היו בעיקר מקרב הפלג הליטאי המזוהה עם הגר"ש אויערבך. תלמיד כזה משנעצר, זכה לגיבוי ולתמיכה מקרב הועד המיוחד שהוקם על ידי הפלג האמור, שבא לידי ביטוי בין היתר בהפגנות מחאה קולניות וסוערות כזכור.

תלמיד ישיבת חזון עובדיה שנעצר, הינו חניך עולם הישיבות הספרדי ולאו דווקא משתייך לתלמידי הגר"ש. מי שתבע את עלבון מעצרו, הינם דווקא פלגים המזוהים עם העדה החרדית. על לוחות המודעות בירושלים, פורסמו אמש כרוזים הקוראים לציבור להתכנס מחר (יום ד') בערב ברחבת מאה שערים, כדי למחות על מה שהם מכנים 'חטיפה צבאית' כפרפרזה לחטיפת הנערים בידי החמאס.

מנסחי הכרוז מספרים, שהבחור כבר נמק בכלא מזה שבוע ימים, "על עוונו החמור שחפצו ללמוד תורה בארץ ישראל, תחת מדינה שאחת מטרתה לעקירת התורה מישראל".

במודעה מסופר, כי "ביום שלישי שעבר, התפרצו באכזריות בבית הוריו של הבחור אביחי בן אסתר' ונחטף באכזריות חסרת תקדים בידי המשטרה הצבאית שאסרוהו והובילו אותו באזיקים למרתפי הכלא החשוכים".

עוד תוקפים המנסחים את מתגייסי מסלולי הנח"ל והשח"ר, מפקדים וחיילים שמתגייסים לטענתם לסייע לאינקוויזיציה הציונית' "במטרה אחת לשבור את רוחם ולגייסם ולטמא את נפשם ולהעבירם על דעתם ועל דעת קונם".

בשולי הכרוז, מבטיחים מארגני המחאה להוקיע את הבוגדים ובכללם את "לבלרי התקשורת החרדית ועיתון החרד''קים המבשר בראשם, שבשעה חמורה זו מנצלים את מאורעות הזמן להחדיר את תועבת הצבא ולהכשירו בתוך הציבור".
צבא תלמיד מחאה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד