י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ועדת שקד: להפחית יעדי הגיוס ל-2014 בשליש

ועדת שקד בפניה לממשלה: להפחית את יעדי הגיוס המתוכננים לשנת 2014 בשליש • הסיבה: שלושה חודשים בהם לא התקיים גיוס לשירות הלאומי • בעקבות תלונתו של יו"ר מנהלת השירות כי "מבקשי הפטור לא מודעים כלל לאפשרות שאנו מציעים להם", ביקשה הועדה מהצבא להפנות את המבקשים • גפני בתגובה: "הם קוראים על כך ב'הפלס'"

ועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת
ועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת

חודשים לאחר אישורו של החוק לשויון בנטל ומכסות הגיוס - וועדת שקד קוראת לממשלה להכריז על הורדת היעדים המתוכננים לשנת 2014 והפחתתם בכשליש. את ההחלטה על כך קיבלה הוועדה לאחר דיון שהתכנס הבוקר (ג) ובמהלכו התברר כי יעדי הגיוס לשירות האזרחי רחוקים בכשליש מהצפי, זאת מאחר ובמשך שלושה חודשים לא התקיים גיוס כלל לשירות, בעקבות העובדה שהצבא לא אישר את התקנות המתבקשות בכדי לאפשר את גיוס הצעירים החרדים.

עם זאת, ח"כ מאיר פרוש טען במהלך הדיון כי הירידה נובעת מהאווירה הקשה שנוצרה בעקבות אישור החוק. "אם אתם זוכרים את מה שאמרנו לפני חצי שנה, אתם יכולים להבין מדוע יש ירידה", הסביר. ח"כ יוגב מהבית היהודי הוסיף והגדיר את החוק כ'חוק פיגוע'. "החוק הזה פגע קשה ביחסים שבין הצבא למתגייסים החרדים", אמר יוגב.

החלטה נוספת אותה קיבלה הוועדה הייתה לקרוא לצבא להפנות באופן אקטיבי את מבקשי הפטור לדוכן השירות האזרחי. את ההחלטה על כך קיבלה הוועדה לאחר שמנכ"ל השירות לאומי - שר שלום ג'רבי - טען כי צעירים המגיעים ללשכת הגיוס בכדי לקבל את הפטור, אינם יודעים כלל על אפשרויות השירות בשירות הלאומי.

"אנחנו לא רוצים לכפות על אף אחד בניגוד לרצונו", אמר ג'רבי, "אבל אסור לנו אפילו לשים רולאפים במסדרון בלשכת הגיוס. אסור לנו לצאת החוצה מהחדר של השירות לאומי, אסור לנו לעשות שום דבר אקטיבי בכדי להביא צעירים אלינו ולהציג בפניהם את האופציות. נאמר לנו שזו ההנחיה. אבל אני צריך לעמוד ביעדים, ואם לא כתוב בשום מקום אז כיצד האברכים ידעו שיש להם את האופציה ללכת לשירות?"

גפני: "הם ידעו. הם קראו על זה ב'הפלס'".

כאמור, בעקבות דבריו של ג'רבי, החליטה שקד לקרוא לצבא להפנות את מבקשי הפטור לדוכן השירות לאומי. עם זאת, בסביבתה של שקד מדגישים כי על אף מכתבו של שר הביטחון יעלון בו נקבע כי מידע על מסלולי השירות אזרחי ינתן רק לכאלה שיבקשו אותו, כוונתה של שקד לבקש מהצבא כי יידעו בלבד את מבקשי הפטור על האפשרויות העומדות לרשותם.
גיוס יעדים מסלול שירות לאומי צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד