ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אבוטבול שב מארה"ב עם 'שיריים' למשפחות החטופים

במסגרת המסע נפגש עם גדולי הדור והארגונים היהודיים • קיבל 3 חלות 'שיריים' מהאדמו"ר מסקוירא למשפחות החטופים

אבוטבול שב מארה"ב עם 'שיריים' למשפחות החטופים

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שב השבוע ממסע שליחות בארה"ב, שם נפגש עם גדולי הדור בארה"ב, וכן קיים פגישות ודיונים עם הארגונים והמוסדות היהודיים, במספר נושאים ובמרכזם עידוד עלייה לעיר בית שמש.

אבוטבול השתתף בשמחת נישואי נכדו של האדמו"ר מויזניץ מאנסי, בנו של רב הקהילה בבית שמש הרה"צ רבי ברוך שמשון הגר. בשבת קודש התארח רה"ע בעיירה ניו סקווירא הבונים בימים אלו את "שיכון סקווירא" ברמת בית שמש ב', ובערב שבת הזכיר רה"ע את שלושת בחורי הישיבה שנחטפו וביקש ברכה שיחזרו לביתם במהרה, האדמו"ר מסקווירא ציין כי הוא מכיר את הפרטים מקרוב בשל קרבתו המשפחתית למשפחת פרנקל, והוסיף כי למעשה כל שלושת הבחורים הינם קרובי משפחה שלו ושל כל עם ישראל.

בעת עריכת השולחן הטהור בסעודה שלישית, העביר האדמו"ר לראש העיר 3 חלות קטנות "שיריים מהטיש" כנהוג בחצרות החסידויות וביקש שיעבירם לשלושת משפחות החטופים, כסגולה וברכה.

קבלת פנים חגיגית לכבוד ר"ע בית שמש התקיימה במשרדי תנועת אגודת ישראל באמריקה בראשות הרב שלמה ורדיגר הממוקמים במנהטן, ר"ע בית שמש סקר בפני ההנהלה את התפתחותה הגדולה של בית שמש, והרחיב על עשרות הקהילות התורניות שעלו מארה"ב ועברו להתגורר ברמת בית שמש, המהווה יעד עליה מספר אחד בקהילות היהודיות בעולם. בסיום הישיבה העניק ראש העיר תשורת הוקרה להרב חיים דוד צוויבל המכהן כסגן נשיא בפועל של תנועת אגודת ישראל בארה"ב והזמינו לביקור בעיר בית שמש.

במהלך השבוע קיים רה"ע סבב ביקורים בעיירה ליקווד, את ביקורו החל בקהילת קול אריה בראשות הגאון רבי משה פרץ שוורץ, שם אף השתתף באירוע סיום מסכת, בנאומו בפני המשתתפים קרא להם להצטרף למשפחות הרבות שכבר עלו להתגורר בבית שמש, רה"ע ציין בפניהם ברוח פרשת השבוע "כי טובה בית שמש מאוד מאוד, והעיר 'בית שמש' בגימטריה 1052 שזה 'ארץ זבת חלב ודבש', שגם הוא 1052".

בהמשך הביקור הגיעו לישיבת ליקווד, סיירו בבתי המדרש והתקבלו לשיחה אצל ראש הישיבה הגאון רבי מלכיאל קוטלר שקיבלם בחביבות יתירה, והתעניין בנעשה בעיר בית שמש, שבה מתגוררת בין היתר גם קהילה גדולה של יוצאי ליקווד.

סבב הביקורים נחתם בישיבה חגיגית בעיריית ליקווד עם ראש עיריית ליקווד מנשה מילר, ובה דנו על קידום שיתופי פעולה בין עיריית בית שמש לעיריית ליקווד, ובהצעה לכריתת ברית ערים תאומות.







אבוטבול בית שמש לייקווד אגודת ישראל סיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד