י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מאוחדת: ליצמן נגד גרמן, וינרוט נגד שוורץ

בית המשפט העליון ביטל את החלטתה של שרת הבריאות בנושא מינוי הדירקטוריון לקופת חולים מאוחדת

ליצמן. צילום: פלאש90
ליצמן. צילום: פלאש90

כזכור, לפני מספר חודשים הודיעה השרה גרמן על ביטול הבחירות לדירקטוריון קופת חולים 'מאוחדת' שנעשו לפי תקנון הקופה הישן, לאחר שהגיעה למסקנה כי למרות הליך הבחירות לדירקטוריון שהתקיים בעקבות דו"ח מבקר המדינה מ–2010 - עולה חשש כי הכשלים שזיהה המבקר עלולים לחזור על עצמם. במקום הדירקטוריון הישן מינתה גרמן דירקטוריון חדש שבו מונתה בין היתר עוה"ד החרדית רבקה שוורץ.

בעקבות החלטה זו, הגישה קופת החולים "מאוחדת" עתירה נגד שרת הבריאות באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט, בטענה כנגד שרת הבריאות על כך שהחלטתה לוקה בפגמים, אינה חוקתית, נעשתה בחריגה מסמכות ותוך הפרת חובת השימוע הכללית, הנתונה לכל גוף טרם מתקבלת החלטה מנהלית בעניינו.

בדיון שנערך בנושא בביהמ"ש העליון אתמול (ב) נקבע כי הדירקטוריון שקדם להחלטת השרה יחזור לכהן בכפוף להודעת יו"ר הדירקטוריון הקודם שאינו חוזר לכהן, וכן כי במהלך 90 הימים הקרובים יתנהל מו"מ בתום לב בין הצדדים, ביחס לבקשת השרה לתיקון התקנון. כמו כן, נקבע כי הודעת השרה שבגינה הוגשה העתירה מבוטלת.

ח"כ יעקב ליצמן, לשעבר סגן שר הבריאות, אמר: "אני מברך על הפסיקה לביטול ההחלטה המוזרה של שרת הבריאות יעל גרמן, לפיזור דירקטוריון מאוחדת ולמנות תחתיה דירקטוריון 'מטעם'.

"בג"צ הוכיח שהחלטת השרה אכן היתה פוליטית ולא חוקתית, וכי מדובר בהתערבות שאינה עניינית בהליך החוקי של בחירת דירקטוריון הקופה, הפוגעת באינטרס הציבורי של מאוחדת וציבור המבוטחים.

"כולי תקווה שביטול החלטת גרמן, יביא להחזרת הדירקטוריון החוקי על כנו ויביא סוף להתערבות פוליטית פסולה של השרה בניהול קופת החולים, לטובת המבוטחים ולמען שלטון תקין וראוי בישראל".
מאוחדת קופת חולים דירקטוריון גרמן ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד