ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"לא ניתן לגורם חיצוני לפגוע בכשרות ובמסורת" • צפו

עשרות רבנים השתתפו בכינוס נדיר במערכה על כשרות השחיטה בישראל "פגיעה אנושה שעלולה להביא לקריסת מערכת הכשרות"

"לא ניתן לגורם חיצוני לפגוע בכשרות ובמסורת" • צפו
שוקי לרר

בהשתתפות רבנים, מורי הוראה ושו"בים, התקיים היום (ג) בבני ברק כנס חירום נדיר מסוגו על מנת לעמוד על חומת הכשרות כנגד העומדים בפרץ המבקשים להשחית ולהזיק להידורי הכשרות בארץ ישראל.

הכנס הנדיר התקיים בעקבות שרשרת מקרים שאירעו בחודשים האחרונים, בהם התערבו גורמים חיצוניים בנושאי ההלכה הברורים של מערכות הכשרות, ובכך ביקשו להביא לפגיעה ממשית בכשרות המהדרין לדבר ה'.

עקב כך התאגדו עשרות רבנים לדיון חירום על מנת לטקס עצה על הדרכים בהם ניתן לעצור את התופעה הפסולה שעלולה לדרדר את רמת הכשרות בישראל.

בכנס השתתפו הרבנים; הרה"ג רבי ציון כהן רבה של אור יהודה, הרה"ג רבי אליהו אילוז רבה של אור עקיבא, הרה"ג רבי מיכה הלוי רבה של פתח תקווה, הרה"ג רבי שמעון אלמליח רבה של עתלית, הרה"ג רבי פנחס אדרי רבה של גבעתיים, הרה"ג רבי אלעזר שמחה וייס רבה של המועצה האזורית עמק חפר וכפר הרואה, הרה"ג רבי אשר זמל נשיא ארגון רבני ההתיישבות ורב אזורי לב השרון, הרה"ג רבי יוסף שלוש יו"ר ארגוני רבני ישראל בהתיישבות, ראשי ורבני ארגון רבני ישראל, רבני שכונות וכעשרה רבני המשחטות מכל רחבי הארץ.

במהלכ הדיון הועלו בפני הרבנים מקרים קשים שאירעו לאחרונה בעקבות התערבותם של הגורמים שאינם כשרותיים בתפקיד האחראי, ויכלו להביא למצב שבהם חלילה ייכשלו יהודים בנבילות וטריפות, עקב ההתערבות האבסורדית.

הרה"ג רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה, התבטא בכנס בחריפות ואמר: "זו לא מערכה אישית של רב כזה או אחר. זו פגיעה אנושה לעולם הכשרות והרבנות בישראל, והדבר עלול להביא לקריסת עולם הכשרות".

עשרות הרבנים הסכימו פה אחד כי יש לעשות הכול על מנת שלא לאפשר לאותם הגורמים לפגוע בקודשי ישראל ובציבור מהדרי הכשרות המבקשים להקפיד על קלה כבחמורה. הרבנים ובהם רבני הערים ורבני המשחטות אשר עושים מלאכת קודש זו במשך שנים רבות, החליטו כי לא תינתן האפשרות לפגוע בהידור הכשרות ובמסורת המקובלת מקדמת דנא שהרב הוא הפוסק, המחליט והקובע בכל הנושאים ההלכתיים הנוגעים לכשרות המאכלים.

בכינוס אף החליטו הרבנים כי תצא קריאה אישית לרבנים הראשיים לישראל ולרבנות הראשית לדאוג לטבלת שכר למשגיחים והמפקחים, כפי שיש לרבני המשחטות, וזאת כדי למנוע התערבות גורמים חיצוניים בנושאי הכשרות.

בסיומו של הכנס הוכרז בשם הרבנים המשתתפים כי "לא ניתן לאף גורם חיצוני לפגוע במערכת הכשרות ובכללים שקבעו לנו מרנן ורבנן מנהיגי צדיקי וקדושי הדור. הדמות היחידה שתכריע בכל הנושאים ההלכתיים הם אך ורק הרבנים".

צילום: שוקי לרר












מסורת שוחטים אור יהודה כנס גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד