י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"לא יתכן שבחור יקבל הוראות מחוץ לישיבה"

לאחר שסילק את שני הבחורים שסירבו להתייצב, מסר ראש ישיבת 'אור ישראל' שיחה חריפה במיוחד • "אין קשר לזה שהבחורים הצביעו עץ. דיברנו איתם והם אמרו כל הזמן שיעופו על קידוש ה', לא יתכן מצב שבחור מאשים את הנהלת הישיבה שהם עבריינים ומקבל הוראות מחוץ לישיבה" • וגם: מדוע סירב לקבל בחורים חסידיים? • האזינו

הגר"י רוזן. צילום ארכיון: שוקי לרר
הגר"י רוזן. צילום ארכיון: שוקי לרר

בשיחה אותה מסר ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן אמש (ג), התייחס ראש הישיבה להרחקתם של שני הבחורים מהישיבה, לאחר שלא נשמעו להוראת ראשי הישיבה ובחרו לא להתייצב - בניגוד להוראות הברורות בישיבה, הכפופה לגראי"ל שטיינמן ולגר"ח קנייבסקי.
.
בשיחה, אותה מסר הגר"י רוזן בפני קבוצת בחורים, הוא הבהיר: "סיפור סילוקם אינו קשור כלל וכלל לכך שהצביעו עץ, הבחירות היו לפני שבעה חודשים ולמרות הידיעה שבחרו במפלגה זו הם לא סולקו. ישנם שני בחורים נוספים שבחרו עץ ולא סולקו. אנחנו מקווים שייפקחו עיניהם לראות את האמת אבל אנחנו לא מתכוונים להגיב, ולא רק שלא שילחנו מהישיבה - לא התייחסנו אליהם בצורה שלילית מעולם. צריך סבלנות אליהם".

ואולם, "העובדה שבחור בוחר להישמע להוראות חיצוניות ולא להתייצב בניגוד להנהגה בישיבה היא הרס החינוך. בעבר", סיפר הגר"י רוזן, "היו בחורים חסידיים (לפני 30 שנה) שרצו ללמוד בישיבה, ואנו תמיד ביררנו מה סדר העדיפויות, הרב'ה לפני הישיבה או אחריה... אמרתי אז שאני מוכן לקבל רק חסידים שאין להם רב'ה בארץ. היה בחור קרלינע'ר שאמר 'מבחינתי הוראות הישיבה הם המחייבות', ואכן הוא התקבל".

"לפני שבועיים, אני לא נכנס לנושא עצמו, היו בחורים שקיבלו הנחיה מבחוץ לא לחתום כאשר הדעה של הישיבה היא כן לחתום. הכל אני מוכן לקבל אבל לא אצלנו בישיבה, לא יתכן שבחור לא יקבל את הוראות הישיבה. דיברנו עם אבא שלהם, והבחורים חזרו על אותו משפט - לא נחזור לישיבה, נעוף על קידוש ה'. הם לא מוכנים להיות כפופים לישיבה.



"בעצם הבחורים האלו טוענים שהנהלת הישיבה עוברת על איסור של יהרג ואל יעבור, האם יכול להיות מצב כזה שבחורים טוענים שהנהלת ישיבה עבריינים?

"המצב, בו יושב בחור בישיבה ומבחינתו הישיבה בסדר עדיפות משני הוא בלתי אפשרי - בלי קשר לעובדה לאיזה רב הוא נשמע. בחור שלומד בישיבה, חייב להכפיף עצמו להוראות הצוות הרוחני, ואם הוא חש שאין הדבר ביכולתו, יתכבד ויעזוב", קבע הגר"י רוזן והבהיר את האילוץ להרחיק את הבחורים הסוררים ביום זה ולא בעיתוי המקורי שתכנן לעשות זאת.

לסיום הדגיש שוב, "גם אם מחר הם יקבלו הוראה כן לחתום זה לא משנה, עצם זה שהם עושים זאת רק כי מקבלים הוראה מבחוץ ולא לפי הוראות הישיבה זה לא יתכן".
הגרי רוזן אור ישראל בחור סילוק שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד