ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"אחד מכל שישה אנשים ויתר על אוכל השנה"

יו"ר ש"ס ויו"ר סיעת יהדות התורה מתבטאים בחריפות על מסקנות דו"ח אלאלוף • עיקר הביקורת: אין המלצה לקצבאות ילדים

חלוקת מצרכים לנזקקים
חלוקת מצרכים לנזקקים

דו"ח וועדת אלאלוף למלחמה בעוני שפורסם אמש הספיק כבר לעורר ביקורת קשה מצד בחרי הכנסת משמאל ומימין. עיקר הביקורת הופנתה בעקבות העובדה שמהדו"ח נעדרה ההמלצה להחזיר את קצבאות הילדים זאת למרות שעל פי דיווחים הם אכן היו בהמלצות הדרג המקצועי אך צוות מיוחד של נציגי משרדי הממשלה "סינן" את המלצות הוועדה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה "דו״ח ועדת אלאלוף שפורסם אמש, הוא ההוכחה שמה שאנחנו בתנועת ש״ס מתריעים מאז הקמת הממשלה הולך ומתרחש לנגד עינינו.

"בלתי יאמן, אחד מכל שישה אנשים במדינה ויתר על אוכל בשנה האחרונה, במדינת ישראל 822.000 אנשים מוותרים על לחם רק כי אין להם כסף, ואחר כך שר האוצר יגיד שבמדינה שלנו אין רעבים ללחם. לצערי הרב, היחידים שיקבלו במדינת ישראל תזונה מלאה, הם הטרוריסטים במסגרת תוכנית ההזנה של הממשלה למחבלים שובתי הרעב. בושה!"

יו"ר סיעת יהדו"ת ח"כ מוזס עלה אמש אף הוא למליאת הכנסת ותקף בחריפות את פרסום מסקנות הדו"ח ואת עבודת הוועדה בכללות. "כל שנתיים מוקמת ועדה להתמודדות עם העוני. ב-2008 זו הייתה הוועדה לביטחון תזונתי, לאחר מכן ועדת טרכטנברג, ועתה ועדת אלאלוף. שבענו מועדות. שבענו מהבטחות" הדברים נאמרו על ידי יו"ר סיעת יהדות התורה בנאום במליאת הכנסת.

"ברור שקצבאות הילדים ושאר הקצבאות רחוקות מלתת מענה אמיתי למצב העוני. אך ועדת אלאלוף, זו שהייתה אמורה להיות א-פוליטית ואובייקטיבית נכנעה להלכי הרוח באוצר והוציאה מהדו"ח את ההמלצה להחזרת קצבאות הילדים. הס מלהזכיר את הגדלת קצבאות ילדים, שמא אם "חלילה" ייהנו מכך החרדים שהם בעלי משפחות ברוכות ילדים וה"אויבים" של יש עתיד".

מוזס תקף את מדיניות הממשלה: "ברצוני לומר לחברי הבית: "אין-עתיד" למסקנות הוועדה. הטיפול במיליון ושמונה מאות אלף אנשים החיים בעוני, דורש תקציבים משמעותיים. ומי שמכיר את דרכי הפעולה של האוצר והבירוקרטיה של שאר משרדי הממשלה יודע שהרבה לפני שזה יקרה, תוקם עוד ועדה למלחמה בעוני ואז עוד וועדה ועוד וועדה. הציבור שבע מוועדות וממשיך לחיות בעוני".
דרעי מוזס עוני וועדה אלאלוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד