כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אושר בקריאה טרומית: אפליה מתקנת לחרדים

הצעת החוק של ח"כ משה גפני לאפליה מתקנת של חרדים במגזר הציבורי, אושרה במליאה בקריאה טרומית ברוב של 63 ח"כים

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד) בקריאה טרומית את הצעת החוק לייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי (תיקוני חקיקה), של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת. להצעה זו הוצמדה הצעה דומה של ח"כ אמנון כהן (ש"ס).

מוצע לקבוע חובת ייצוג הולם לבני המגזר החרדי, בשירות המדינה ובדירקטוריונים של חברות ממשלתיות. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה (דוגמת נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים, אנשים בעלי מוגבלויות וכדומה). ואולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה".

ח"כ גפני הוסיף: "הטענה המרכזית נגד הציבור החרדי היא שהוא לא רוצה לעבוד. יהדות התורה תמכה לאורך השנים בהעדפה מתקנת בקבלה לעבודה לסקטורים מוחלשים. כשיש מצב של שני אנשים עם אותם נתונים ואחד מהם חרדי, החרדי לא יתקבל".

גם שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) אמר: "אנחנו פועלים כדי לשלב חרדים בכלכלה הישראלית ובתעסוקה. אי אפשר להתכחש שבמגזר הציבורי כמעט ולא רואים חרדים. אם אנחנו רוצים להיות רציניים, אנחנו צריכים לפעול לפי נאה דורש ונאה מקיים. זה כח אדם בעל פוטנציאל אדיר שאנחנו לא מגיעים אליו. ככל שיהיו יותר חרדים במגזר הציבורי ככה גם דעתם תשמע ותשפיע על קבלת ההחלטות".

63 ח"כים תמכו בהצעה, שתועבר לוועדת הכנסת, שם יוכרע היכן היא תוכן לקריאה ראשונה.
חרדים אפליה הבית היהודי ממשלתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד