כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הוחמר עונשו של הנוכל שלום קופרמן

קופרמן, ששכנע חרדים רבים להפקיד אצלו את כספם לצורך השקעה, והבטיח להם הרים וגבעות, הורשע בבית משפט השלום ונגזרו עליו 57 חודשי מאסר • בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה, והחמיר את העונש ל-75 חודשי מאסר • ״אין לך כמעט רכיב של חומרה שאינו גלום בפרשה זו. החל מהיקף הסכומים... וכלה בנזק והשבר שקשה לתת לו ביטוי״

הוחמר עונשו של הנוכל שלום קופרמן

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (ד) את ערעור המדינה והחמיר בעונשו של מנהל ההשקעות שלום קופרמן, בכך שגזר עליו 75 חודשי מאסר, תוספת של 18 חודשי מאסר על גזר-הדין המקורי.

מרבית המתלוננים, משתייכים כמותו לקהילה החרדית, נטולי השכלה כלכלית, והם נתנו בו אמון מלא לניהול כספיהם, בין היתר בשל היותו בן הקהילה.

בנוסף, הרכב השופטים דבורה ברלינר, ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב, דחה את ערעורו של קופרמן על פסק דינו של בית משפט השלום בתל אביב, שגזר עליו 57 חודשי מאסר בפועל - לאחר שהרשיע אותו בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה ומשיכת שיקים ללא כיסוי.

עוד נגזר על הנאשם קנס בסך 85,000 ש"ח, ופיצוי המתלוננים בסכום של 1,346,000 ש"ח.

קופרמן הורשע בכך שבמהלך השנים 2002-2006 קיבל כספים מלקוחות שונים תוך שהוא מציג את עצמו כמנהל השקעות בשוק ההון. קופרמן הציג בפניהם מצגים כוזבים של התקשרות בטוחה הכוללת התחייבות להשבת הקרן בתום התקופה ולהשאת ריבית קבועה הגבוהה בהרבה מעל המקובל בשוק.

בנוסף, לא גילה קופרמן ללקוחותיו שהוא היה נתון בחובות אישיים ועסקיים. בדרך זו קיבל קופרמן סך של למעלה מ-5 מיליון ש"ח מהמתלוננים השונים, בהם השתמש לטובת עסקים בבעלותו ולצרכיו האישיים.

קופרמן למד נושאים שונים בתחום שוק ההון, ואף העביר פינה ברדיו חרדי בנושא זה. בין היתר, הציג בפני המתלוננים תוכנה מסויימת שיכולה כביכול לאותת על מצב המצב בשוק ההון. מדובר בתוכנת שהיא למעשה דמו ואי אפשר היה להפעילה. בתוכנה לא נעשה שימוש כלשהוא ובסופו של דבר היא שימשה רק ככלי נוסף להאדרת תדמיתו כבקיא בתחום הסחר במניות.

פרשת קופרמן נחשפה בתחקיר התוכנית "כלבוטק", שבעקבותיו החלה חקירה של רשות ניירות ערך, ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום.

בית המשפט ציין בפסק דינו כי ״אין לך כמעט רכיב של חומרה שאינו גלום בפרשה זו. החל מהיקף הסכומים שדובר בהם... עבור לשימוש שעשה המערער בכספים וכלה בנזק והשבר שקשה לתת לו ביטוי...״

התיק נוהל על ידי עו"ד עמית בכר ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ונחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.
כלבוטק נוכל קופרמן הונאה השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד