כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרוש: "אולי במחשכים מישהו מתכנן משהו מזעזע"

במלאות 90 שנה לרציחתו של ד"ר יעקב ישראל דה האן הי"ד, נשא ח"כ מאיר פרוש דברים חריפים במליאת הכנסת

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

לקראת יום השנה ה-90 להירצחו של איש העדה החרדית ד"ר דה האן הי"ד, העלה ח"כ מאיר פרוש למליאת הכנסת הצעה לסדר, על מנת לקיים דיון בכדי לקבוע את יום הירצחו כיום שבו תקבע הכנסת דיון מיוחד להוקיע ולגנות את מעשה הרצח.

במהלך דבריו במליאה ציין פרוש את ההאשמה לפיה אחד מאדריכלי רצח דה האן היה מי שנבחר לאחר קום המדינה לתפקיד נשיא המדינה - שלמה בן צבי.

"לפני שבועיים בבית הזה, כאן בכנסת, בחרו חברי הכנסת בנשיא חדש. מערכת בחירות זו הייתה מלווה במתחים ובניסיונות הכפשה של אנשים אנונימיים כנגד המתמודדים לתפקיד הנשיא. אין לי ספק שאם הייתה מתפרסמת שמועה עקשנית על מועמד מסוים לנשיאות שעמד בראש, או היה מראשי כנופיה, מראשי קבוצת אנשים שרצחו אדם, בגלל השקפתו, דעתו, עמדותיו המדיניות, הוא היה נפסל, מועמדתו לנשיאות הייתה מוסרת, הפוליטיקה הישראלית הייתה מקיאה מתוכה דמות מפוקפקת כזו שקשורה ברצח ומועמד זה היה נעלם כאילו בלעה אותו האדמה, כמו את קורח ועדתו.

"אבל אם אישים בכירים מהתנועה הציונית הרשו לעצמם לתת הנחיות לרצוח את פרופסור דה האן שייצג את היהדות החרדית לפני יותר מ–90 שנה, צריך לדעת ולזכור שהכנסת שמסמלת יותר מכולם את הריבונות ואת שיא שאיפותיה של התנועה הציונית, בחרה לפני יותר מ–60 שנה לנשיא המדינה את יצחק בן צבי שמואשם כאחד מאדריכלי הרצח הנתעב הזה - כך מעיד אברהם תהומי לשלמה נקדימון שפרסם את הספר 'דה האן – הרצח הפוליטי הראשון בארץ ישראל'.

"מה דה אהן עשה? את מי הוא ייצג? ומה היו עמדותיו שאותן הוא הציג בימים ההם? ובכן, התנועה הציונית שבקשה לשנות את דפוסי ההתנהלות של העם היהודי המסורתי, חרטה על דגלה את המסר 'היה יהודי בביתך וגוי בצאתך'".

בדבריו חזר פרוש 90 שנה אחורה, אל אותם ימים, וחידד בפני חברי הכנסת את סיבת הירצחו של פרופ' דה האן - מכיוון שהצליח למנוע מהציונים להיות הדוברים הבלעדיים בארץ. לבקשת פרוש, מליאת הכנסת תקיים דיון נרחב על רצח פרופסור דה האן על ידי ראשי התנועה הציונית.

"כאשר אירע רצח פוליטי ראשון", הוסיף פרוש, "על ידי אישים שתלמידיהם ותלמידי תלמידיהם נמצאים כיום ליד הגה השלטון, אני מביע חשש, אולי מכיוון שהציבור החרדי מתחזק, גדל ומשגשג, מי יודע, מי ערב לנו, אולי במחשכים, מישהו חושב, מישהו ח"ו מתכננן משהו מזעזע.

"העובדה שהממשלה העדיפה שלא לשלוח לדיון הזה, נציג מטעמה, שר בממשלה שיתייחס להצעה שלי לסדר היום ולדברים שנאמרים על ידי, מביאה אותי לבקש שהכנסת תדון בהצעתי, ואולי לאחר מכן, נגיע יחד למסקנה, שיום כ"ט בסיון, יהיה יום שמידי שנה, הכנסת תדון ותוקיע את הרצח המתועב של פרופסור דה האן, ותעביר את המסר הברור שנאמר בעשרת הדברות - לא תרצח".
רצח דה האן פרוש הצעה יום זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד