י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפה: מנהיג כת 'לב טהור' נמלט לגואטמלה

מנהיג כת 'לב טהור' שלמה הלברנץ, ואנשיו נמלטו לגואטמלה • התמקמו בכפר נידח שחלק מאנשיו סברו שהכת המוזרה שטנית

בני הכת. צילום: שי פוגלמן
בני הכת. צילום: שי פוגלמן

מנהיג כת 'לב טהור' שלמה הלברנץ, נמלט מקנדה לגואטמלה, ובכך כפי הושלמה העברת הכת כולה למדינה שבמרכז אמריקה, כך מדווחת העיתונות המקומית בקנדה.

כת 'לב טהור' שנוסדה בארץ הספיקה מאז שנת 1980 לנדוד מישראל לניו יורק, משם לקוויבק שבקנדה, ואל המחוז השכן אונטריו ועתה לגואטמלה.

בריחת אנשי הכת באה על רקע טענות של רשויות הרווחה אודות התעללות בילדים בקרב בני הכת, נישואין כפויים של קטינים וכפייה של נטילת תרופות פסיכוטיות.

עו"ד גודי ממן המייצג את הכת בפני הרשויות, אישר לעיתון "נשיונל פוסט" הקנדי כי חברי הכת עברו לגואטמלה. "הוברר סופית", אמר, "כי אין ל'לב טהור' עתיד בקנדה, האנשים האלה רוצים לחיות ביחד ויש להם זיכרונות מאוד לא טובים מקנדה".

ממן הוסיף כי תחילה היגרו כמה משפחות מהכת, כולל משפחה עם שישה ילדים ששלטונות הרווחה הקנדיים ביקשו להוציא את ילדיהם מרשותם.

ממן הודף את הטענה שמצב הילדים יהיה קשה במדינה הנידחת והענייה: "יש כאן אלפי ילדים", אמר, "נכון שגואטמלה הרבה יותר ענייה מקנדה, אבל ילדים חיים כאן".

כפי שחשף יצחק הלוי, בעיתון 'בקהילה', בשבוע שעבר, בני הכת נמלטו לכפר סט. חואן על גדות אגם אטילטן שבמרכז גואטמלה, כאשר את בני הכת מארחים חברי קהילה מקומית של מתגיירים ובני נח, ממוצא אינדיאני. את הקשר עם בין אנשי הכת לבני הקהילה ערך אחד מרבני חסידות טאהש, שאימץ את בני קהילת המתגיירים.

הופעתם של בני 'לב טהור' גרמה להתנגדות בקרב ראשי הכפר שביקשו לגרש את הזרים ממקום.

סלבדור לוקרה ממשרד זכויות האדם בגואטמאלה אישר כי, "הקבוצה החדשה והמוזרה שהגיעה לעיירה הפחידה את התושבים שראו באנשים לבושי השחורים, ודוברי האידיש - כת מוזרה שהתנחלה בעיירה".

אנשי הכפר סברו שאותם אנשםי מסמנים את ביאת המשיח, אחרים חשבו שמדובר בכת בני שטן ורדפו אותם.

בסופו של דבר נרגעו הרוחות אך לא ברור אם יצליחו בני הכת להאריך את ויזת התיירים שברשותם ולהשיג תושבות קבע.
קנדה לב טהור כת שלמה הלברנץ גואוטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד