כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לדרעי אין סמכות למינוי יו"ר לסיעה

הקרב בסיעת ש"ס על זהות ועיתוי מינוי יו"ר לסיעה מתברר כמיותר • במזכירות הכנסת הודיעו כי על פי חוק - אין לח"כ אריה דרעי סמכות למינוי יו"ר לסיעה • הזכות והסמכות למינוי נתונה בידי ח"כ אלי ישי, בתור מי שעומד בראש רשימת המועמדים • בסיעת ש"ס הופתעו, ואלי ישי הודיע על הסכמתו למינוי ח"כ אברהם מיכאלי כיו"ר הסיעה

דרעי עם מיכאלי. צילום: יעקב כהן
דרעי עם מיכאלי. צילום: יעקב כהן

בש"ס נלחמים ובמזכירות הכנסת מגחכים: לאחר מלחמת הגרסאות שהתנהלה בראשית השבוע באשר להודעה על מינויו של ח"כ אברהם מיכאלי לתפקיד יו"ר הסיעה. התברר היום (רביעי) כי המאבק היה מיותר.

כפי שהתברר היום למעשה הסמכות למינוי יו"ר לסיעה לא הייתה נתונה בידיו של יו"ר התנועה אריה דרעי, אלא בסמכותו של ח"כ אלי ישי.

היום פנו במזכירות הכנסת לח"כ אלי ישי והודיעו לו שהסמכות להודיע על מינוי יו"ר הסיעה נתונה בידיו, שכן תקנון הכנסת קובע כי בהעדר יו"ר לסיעה "יראו את חבר הכנסת העומד בראש רשימת המועמדים לכנסת כיו"ר הסיעה".

בעקבות כך הודיעה ראש לשכתה של מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ לח"כ אלי ישי כי עליו להודיע על מינוי יו"ר חדש לסיעה, ישי השיב בתגובה כי מתוקף סמכותו הוא מודיע על מינויו של מיכאלי לתפקיד.

כזכור, סביב מינויו של מיכאלי, ששב לתפקיד שנלקח ממנו בתחילת הקדנציה לטובת הח"כ שפרש אריאל אטיאס, התחוללה דרמה קטנה.

בסביבתו של ישי טוענים, כי חברי הכנסת של התנועה פעלו בכדי להגיע להסכמה על העברת התפקיד למיכאלי, עוד לפני שהיה ברור מתי בדיוק יפרוש אטיאס. ח"כים בש"ס אף טענו שדרעי שוחח עמם לאחר פרישתו של אטיאס וניסה להציע להם את התפקיד במקום מיכאלי.

יצויין, כי בשיחות שערך בחדרי חרדים עם לשכתו של דרעי לאחר פרישת אטיאס סירבו הללו לאשר את המינוי ואמרו "אנו בוחנים את האפשרויות והוא יקבע בימים הקרובים". עם זאת, מיכאלי עצמו אישר כי דרעי היה זה שהודיע לו על המינוי מראש.

אלא שהבוקר, מתברר במפתיע כי הקרב היה מיותר לחלוטין. כיון שגם אם דרעי היה זה שהודיע למיכאלי על מינויו לאחר שבחן את האפשרויות, וגם אם הודעה זו נעשתה עוד קודם פרישת אטיאס, לא היה לה תוקף כיון שהסמכות למינויו היתה בכלל בידי ח"כ ישי וכפי שהודיעה מזכירות הכנסת, כך שכל עוד לא הודיע ישי למזכירות על המינוי לא היתה להחלטתו של דרעי כל תוקף.

יצויין, כי כבר בעת הרכבת הרשימה לכנסת, קודם לבחירות, קבע הגר"ע יוסף זצ"ל, כי מי שיוצב בראש הרשימה בכנסת יהיה ישי.

המכתב לישי


מכתב אלי ישי

אריה דרעי אלי ישי שס מיכאלי יור הסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד