י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"הרבנות הראשית מתעמרת בנבחנים"

למעלה משלושה חודשים חלפו מאז נערכו בחינות הסמכה מטעם הרבנות הראשית, והנבחנים טרם קיבלו את תוצאות מבחניהם - למרות שהרבנות גייסה תקציב מיוחד של חצי מיליון שקל לתגבור מערך הבדיקה • נבחן: "הרבנות הראשית הבטיחה שנקבל תוצאות תוך תשעים יום לכל היותר. מתעמרים ומתעללים במאות נבחנים - הרבנות משקרת בעיניים" • דובר הרבנות: "הנושא אצלינו בעדיפות עליונה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

מעקב בחדרי חרדים: למרות הזמן הרב ולמרות התקציב המיוחד, והנבחנים לרבנות טרם קבלו את תוצאות המבחנים. "מתעמרים בנו", אומר אחד הנבחנים.

לפני מספר חודשים התפרסם כי לאחר התערבותו של הגר"ד לאו, הושג כביכול תקציב מיוחד כדי לזרז את השלמת בדיקת המבחנים לרבנות.

למועמדים לרבנות שניגשו למבחנים בכ"ד אדר ב' גם הובטח על ידי הרב הראשי הגר"ד לאו, שבתוך תשעים יום לכל היותר ימסרו להם תוצאות המבחנים. אך מבדיקת 'בחדרי חרדים', עולה כי למרות כל ההבטחות והדיבורים - תוצאות בשטח אין והנבחנים ממשיכים להמתין.

חיים מבני ברק, אחד מהנבחנים אומר ל'בחדרי חרדים': "השקעתי שנים רבות בלימוד הסוגיות ההלכתיות, ובסופו של דבר ניגשתי למבחן. מאז אני במתח. יש לילות שקשה לי להירדם מרוב מתח לדעת האם עברתי את המבחנים ואני הופך לרב בישראל.

"הרבנות קיבלה הגדלת תקציב של חצי מיליון, והבטיחו שנקבל תוצאות תוך תשעים יום לכל היותר והנה שוב משקרים אותנו. מתעמרים ומתעללים במאות נבחנים עמלי תורה שעתידים להיות רבנים בישראל. ככה מחנכים את רבני דור העתיד שהרבנות משקרת בעיניים?", הוא מסיים בתמיהה.

ברבנות הראשית אכן מודים כי לא נמסרו תוצאות למבחנים שנערכו בחודש אדר - למרות ההתחייבויות המפורשות לעשות כן, אך מסבירים: "לפני כשלושה שבועות נכנס אלחנן גלט לתפקיד מנכ"ל בפועל של הרבנות הראשית, במקביל לכהונתו כמנכ"ל המשרד לשירותי דת.

"הטיפול בקשיים במחלקת הבחינות הוצב במקום גבוה בסדר העדיפויות של המנכ"ל, בשיתוף ובתיאום עם לשכת הרב הראשי הרב לאו. נעשית עבודת מטה לתיקון המצב בשני כיוונים: מחד - מאמץ מיוחד לטפל בבחינות שטרם נבדקו למרות שחלף הזמן לבדיקתן; ומאידך - היערכות מוגברת ומזורזת להוצאת מחלקת הבחינות למיקור חוץ, כך שתוכל לתת להבא שירות יעיל יותר. אנו מקווים כי בימים הקרובים נוכל בע"ה לצאת עם בשורה משמעותית בנושא".
מבחנים רבנות הגרד לאו רבנים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד