כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מרד נגד בנט ב'בית היהודי': "מחסל את הציונות הדתית"

ח"כ יוני שטבון תוקף בגלוי את יו"ר מפלגתו: "בנט דורס ברגל גסה את ערכי הציונות הדתית ופוגע באימון הציבור"

יוני שטבון. צילום: פלאש90
יוני שטבון. צילום: פלאש90

המתח בבית היהודי צף על פני השטח: מזה תקופה ארוכה שבמפלגת 'הבית היהודי' נרשמו מתחים מאחורי הקלעים בעקבות טענות קשות נגד יו"ר המפלגה נפתלי בנט על הדרך בה הוא מנהל את המפלגה.

בימים האחרונים המתיחות הופכת לרשמית וחברי הכנסת של המפלגה תוקפים באופן פומבי את התנהלותו של בנט בעקבות טיוטת ההצעה שהציג השבוע לחוקת המפלגה.

הטיעונים העיקריים הן, שבטיוטת החוקה המוצעת ליושב הראש ניתנת הסמכות לשבץ בכל חמישייה מועמדים חיצוניים מטעמו גם אם הם לא מייצגים את רצון הציבור והצבעת המתפקדים.

כך, מכל מועמד נדרשת תקופת הכשרה של שלושים חודשי חברות במפלגה ורק בידי היו"ר ועל דעתו בלבד היכולת לקצר את התקופה.

אם לא די בכך, הרי שגם התפקידים הביצועיים, לרבות שרים, סגני שרים וראשי ועדות, נתונים בידי היושב ראש ולשיקול דעתו מבלי קשר להרכב הרשימה ורצון הציבור. חברי מרכז בסיעת הבית היהודי מאשימים שהחוקה מעניקה כוח כמעט בלתי מוגבל בידי היושב ראש לעצב רשימה ברוח אותה הוא מעוניין להוביל.

"יש כאן מאבק על הדרך", אומר הבוקר חבר הכנסת יוני שטבון, "האם הבית היהודי היא רק מפלגת תחליף לליכוד או תנועה עם ערכים. חוקת בנט היא דריסה ברגל גסה של ערכי הציונות הדתית ופגיעה אנושה באמון הציבור".

שטבון טוען כי "הבית היהודי אינה פלטפורמה עסקית או מיזם סטארט אפיסטי, זוהי תנועה עם מסורת בת עשרות שנים של כבוד לתורה וכבוד למדינה, תנועת הציונות הדתית. יש מי שמנסה לחסל אותה, את זה אנו לא ניתן.

"מעציב מאוד שבעת שהעם כולו טרוד בשלום החטופים, נפתלי בנט טרוד בעסקונה מפלגתית", אמר שטבון, "זו עת למנהיגות ערכית מאחדת, ולא לפלגנות. אבל היות והדיון כבר נפתח, צריך לשים דברים על השולחן בנט רוצה רשימה בדמותו שתעניק לו שלטון יחיד בבית היהודי ולהתחמק מבחירת הציבור. את זה אנחנו לא נאפשר, חוקת התנועה הדתית לאומית צריכה לשקף את ערכי הציונות הדתית והרכבה האנושי".

עוד הבהיר ח"כ שטבון כי "נאבק בכל הכוח כדי לשמור על כוחו של הציבור וזכותו להכריע. אחת מבשורות הבית היהודי בשנתיים האחרונות הייתה פתיחת השורות, החוקה החדשה מבקשת לסגור אותן כאשר הדורמן הוא יו"ר המפלגה".

לסיום הדגיש שטבון כי "הבחירות האחרונות הוכיחו שכל זמן ש- "יש עתיד" ו"התנועה" ברקע, מדינת ישראל חייבת תנועה פוליטית חזקה שנטועה היטב בערכיה של הציונות הדתית – מחוברת לפרירפיה ולעם, מאחדת את הציבור ונאבקת על זהותה היהודית של המדינה".

גורמים נוספים בבית היהודי תקפו את התנהלותו של היו"ר וטענו כי מהפן הערכי והחינוכי חובה עליהם להילחם בדרך אותה מוביל בנט: "הנזק שיתברר לטווח הארוך, כאשר צעירי בני הישיבות הדתיות לאומיות יראו מודל מנהיגותי באדם כמו בנט שבאופן רשמי אינו שומר נגיעה ואף הופיע בתכניות ששודרו בשבת - הוא לאין ערוך.

"בנט מנסה למחוק את הזהות התורנית מהציבור הדתי לאומי ולא ניתן לזה יד. לא יתכן שאדם כזה יעצב באופן בלעדי ודיקטטורי את מפלגת הבית היהודי כמפלגה בעלת אורנטצייה לאומית ולא בעלת אורנטצייה דתית. זוהי איננה דרכו של המפד"ל היסטורית."
בנט שטבון הבית היהודי בחירות פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד