י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גלריית ענק: הגרש"מ עמאר שב מביקור באוסטרליה

כל הפרטים • הסמכת בתי הדין, טקס החליצה המיוחד, התפילות לשלום החטופים, ועוד • בחדרי חרדים מגיש סיקור מקיף • צפו

הראש"ל שליט"א
הראש"ל שליט"א

הראשון לציון הגר"ש עמאר שב ממסע חיזוק מקיף בקהילות היהודית באוסטרליה, במהלכו ביקר בקהילות השונות בסידני ומלבורן, מיסד את בתי הדין ומערך הכשרות, נפגש עם אלפי יהודים וחיזקם בדרך התורה והמצוות.

הקשר לרבני הקהילות ושלוחי חב"ד במדינה החל כבר בכהונתו של הגרש"מ כרב הראשי לישראל. במסגרת זו קבע נהלים לכל בתי הדין בקהילות העולם, המתייעצים עמו עד היום בכל השאלות הקשות, בשל היותו הכתובת המרכזית כיום לפסיקה בשאלות חמורות אלו.

רבני אוסטרליה פנו וביקשו את הגעתו של הרב למדינה, כדי להורות את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון. ואכן, בביקורו זה, כינס מרן הראש"ל את כלל הרבנים והדיינים, הן מסידני והןממלבורן, וישב עמם על המדוכה זמן רב, וליבן את הנושאים.

במסגרת הביקור אף נערך מעמד 'חליצה' מרומם בהדרכת הראש"ל בו נוכחו כל דייני אוסטרליה. הרב שהביא עמו מהארץ את סנדל החליצה, הדריך והוביל את הטקס ההלכתי שהיה נדיר מאד, מכיוון שבכל עשרות השנים האחרונות לא נעשתה חליצה באוסטרליה, והדבר שימש לימוד מעשי לכל הדיינים, אשר ראו זאת לראשונה להלכה ולמעשה.

בתחילת הביקור, הגיעה לאוסטרליה הידיעה הקשה אודות חטיפתם של שלושת תלמידי הישיבה. עם היוודע הידיעה הקשה, כינס הגרש"מ עמאר תפילות רבות בהיכלי התורה ומוסדות הלימוד, ובכל תפילה נאמרו פרקי תהילים וכן נאמרה התפילה המיוחדת שתיקן מרן לחזרתם הביתה בשלום. הרב אף שוחח בטלפון מאוסטרליה עם הורי הנערים ולחזקם ולעודדם בשעתם הקשה.







































הראשל הרב עמאר אוסטרליה חליצה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד