כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דרעי ופרוש: הבנות מאלעד ימשיכו לכיתה ט'

יו"ר ש"ס הציע כי בעקבות ביטול הרישום על ידי משרד החינוך - ימשיכו כמה בתי הספר עד כיתה ט' • את ההצעה העלה בסיור שערך יחד עם רה"ע ישראל פרוש באלעד, שנערך על רקע סערת הסמינרים בעיר • בפגישה שנערכה אחרי הסיור, עלו עוד פתרונות אפשריים, כמו הקמת ועדת רבנים משותפת לרבני העיר שתנהל את הרישום • כל הפרטים, וגלריה מהביקור

פרוש ודרעי בפגישה היום, צילום: בחדרי חרדים
פרוש ודרעי בפגישה היום, צילום: בחדרי חרדים

על רקע סערת הרישום לסמינרים באלעד : יו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי הגיע לביקור וסיור בעיר ובמוסדות החינוך. את הסיור לווה ראש העיר ישראל פרוש וסגנו צוריאל קריספל. הסיור נערך על רקע סערת הסמינרים והועלו בו פתרונות שונים - בין השאר דנו השניים בפיתרון שהציע דרעי, לפיו יוחלט על המשך הלימודים עד כיתות ט', עד שימצא פיתרון.

הסיור נפתח בהשתתפותו של דרעי במעמד הנחת אבן הפינה למוסד בראשותו של רב העיר הגר"מ מלכה. בהמשך סייר דרעי במספר מוסגות חינוך נוספים בעיא יחד עם ראש העיר.

בפגישה שהתקיימה לאחר תום הסיור בלשכתו של ראש העיר דנו השלושה יחד עם מנהל אגף החינוך בעיריה בסערת האפליה שנתנגלתה ברישום לאחד מהסמינרים בעיר.

השלושה דנו בדרכים אפשרויות לפתרון הבעיה, תוך שנתוני כל הסמינרים הועלו על השולחן ונבחנו דרכים שונות לפתרון בעיית הבנות שנותרו ללא סמינר. עקב לוח הזמנים הקצר לסיום הרישום והבעיה הקשה הקיימת כאשר נותרו בנות רבות ללא מוסד לימודים מתאים עבורן, הועלו מספר רעיונות כיצד לפעול ובין היתר הציע דרעי כי לאחר שמשרד החינוך ביטל את הרישום לאחד הסמינרים בעיר יוחלט על המשך לימודי הבנות בכיתה ט' ובמהלך השנה ימצאו פתרון קבע לבעיה.

פתרון נוסף שעלה היה להקים וועדת רבנים שתנהל את הרישום בכל הסמינרים בעיר במשותף ותדאג לפיתרון לכל הבנות בעיר.

בסיום הסיור במוסדות החינוך הגיע דרעי ללשכת סגן ראש העיר שם נערכה ישיבה בהשתתפות רב העיר הגר"מ מלכה, ולאחר מכן השתתף דרעי במפגש פעילים של תנועת ש"ס באולם בעיר.

















פרוש דרעי אלעד שס סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד