כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המצוד: אלה חוטפי שלושת הנערים

הותר לפרסום: שני פעילי חמאס מחברון, מרואן אל-קוואסמה בן ה-30 ועאמר אבו עיישה בן ה-32 הם החשודים בחטיפת שלושת הנערים • שניים היו עצורים בעבר בידי ישראל • הפכו למבוקשים מיד עם ביצוע פיגוע החטיפה ומאז מתנהל מצוד נרחב של שב"כ וצה"ל ללכידת המבוקשים • נתניהו: "אמרנו שמי שביצע את הפשע הזה היו מחבלים של החמאס"

המצוד: אלה חוטפי שלושת הנערים

הותר לפרסום: מרואן אל-קוואסמה בן ה-30 ועאמר אבו עיישה בן ה-32 הם החשודים בחטיפת שלושת הנערים, כך פורסם היום (חמישי).

את עובדת היותם מעורבים בחטיפה, חשף השב"כ כבר יום לאחר חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח.

שני המחבלים המרכזיים, המעורבים בחטיפה, הם מרואן קואסמה ועאמר אבו עישה – פעילי חמאס מחברון, אשר הפכו למבוקשים מיד עם ביצוע פיגוע החטיפה. מאז מתנהל מצוד נרחב של שב"כ וצה"ל ללכידת המבוקשים.

מרואן קואסמה, מרואן נעצר בעבר בגין פעילותו בחמאס, הינו יליד 1985 וכבר בהיותו בן 18 נעצר, נשפט וריצה עשרה חודשי מאסר עד אוגוסט 2004, מאז נעצר עוד 4 פעמים נוספות, בחלקם גם במעצרים מנהליים.

בחקירתו האחרונה בשנת 2010, הודה כי הוא מגוייס לחמאס הצבאי באזור חברון משנת 2009, היה מעורב באימונים צבאיים במערות באזור חברון, פעל להשגת חומרי-גלם לצורך ייצור חומר נפץ וסייע לאירגון בגיוס צעירים נוספים לפעילות חמאס. כאמור, בגין פעילות זו הוא נכלא עד מרס 2012.

אל-קוואסמה, נשוי ומצפה לילד, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על גדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס.

עאמר אבו עישה, הינו יליד 1981, נעצר לראשונה בנובמבר 2005, נחקר והועבר למעצר מנהלי עד יוני 2006.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא לאחר הגילוי כי, "אמרנו שמי שביצע את הפשע הזה היו מחבלים של החמאס, והיום שירות הביטחון הכללי פרסם את שמותיהם של שניים מהחוליה הזאת, אנשי חמאס. אני מצפה מאבו מאזן שאמר דברים חשובים בערב הסעודית, שיעמוד מאחורי המילים שלו ויפרק את ההסכם שלו עם ארגון הטרור חמאס שחוטף נערים וקורא להשמדת ישראל".
חטיפה חמאס שבכ פלסטינים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד