י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם 'המחבלים' חטפו את הקמב"ץ של אריה דרעי?

וגם: 'משפחה' מאריך את חייו של בר עזר, פרשן הכדורגל החרדי, המשגיח של מיר מזמר ומאבק הווטסאפ הגדול בעיצומו

האם 'המחבלים' חטפו את הקמב"ץ של אריה דרעי?

ביתר בכותרות
• בעוד אתם יושבים וקוראים את המדור השבועי בשקיקה, מסיירים להם חברי קבוצת הווטסאפ המפורסמת 'המשפיעים' אחר כבוד אצל הראיס של ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, ללעוס שיפודים על מנגל. לייבל'ה המודאג שמע שמנהל הקבוצה המסור, בני רבינוביץ', לא ישתתף, והוא מוכן לדאוג לו לארוחה חלופית בחברתם של 'המושכים בחוטים'.

מי שמיהר לדווח על המאורע, הוא זקן הפרשנים יעקב ריבלין, שצייץ בחשבון הטוויטר: "חברי קבוצת המשפיעים יבקרו מחר בביתר ויערכו סיור לאורך גדר ההפרדה בין רובינשטיין וזיידה".

• ובקבוצה היריבה וצוברת התאוצה 'המושכים בחוטים', צייץ עיתונאי מוכר מנערי ש"ס בדאגה כי האיש החזק של דרעי, יוסף חיים כלאף, 'נראה לאחרונה' לפני כשבועיים. לייבל'ה חשב בתחילה שיוסף חיים נחטף על ידי 'המחבלים', אולם בהמשך התברר כי מכשיר הבלקברי הניצחי שלו שבק חיים, והוא מתעקש לתקן אותו ולהמשיך לשרת באמצעותו נאמנה את הפונים. לייבל'ה דווח במהלך היום כי המכשיר שב היום ארצה מפנמה, והמאמצים לשחזר את אנשי הקשר בעיצומם.

• ומי שהיה אויבו של רובינשטיין אך נכנע למרותו עם הקמת הקואליציה - חיים אלתר ויסברג, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הבריאות - נצפה כשהוא משוחח במכשיר הסלולרי שברשותו בצאתו מלשכת הבריאות המחוזית בירושלים. לייבל'ה מרוצה עבור תושבי ביתר, שזיידה מטפל להם בארנונה וויסברג עולה להם בבריאות.





• ואפרופו האופוזיציונר הביתרי, מנחם זיידה, השבוע הוא סיים את תפקידו בעיריית ירושלים כחבר צוות אצל יצחק פינדרוס, שיסתפק מעכשיו בעצותיהם של מוישי מילר ודודי בלומנשטוק. לייבל'ה מציע לזיידה לבקש מפינדרוס טיפ לדיאטה.

• ואם בפינדרוס עסקינן. יצא לייבל'ה השבוע לגלות כיצד נערך חבר המועצה הנמרץ למאבק בריקודי הזומבה שמארגן ראש העיר ברקת. לייבל'ה המופתע מצא את פינדרוס מרביץ תורה ברבים, במסירת שיעור דו שבועי בעניין הלכות שביעית לאישי הציבור ועוזריהם בקומה השישית של כיכר ספרא. לייבל'ה מאחל לפינדרוס שגם בשמיטה הבאה יימסר השיעור במקום, ולא חלילה בבית שאן או בביתר.





• פינדרוס גם מתיידד לאחרונה עם הקולגות מש"ס המקומית.





• ואפרופו ש"ס בירושלים: בשבוע שעבר חשף לייבל'ה כי איציק כהן מש"ס נצפה מפטרל בכיכר ספרא, ואף הבטיח להביא את תוכן הדברים. ובכן, אזנים לכותל. אחד הגולשים המסורים דאג לעדכן את לייבל'ה כי איציק ביקש מסגן ראש העיר הש"סי לדאוג לבתו, שעוברת דירה מערי הפריפריה לירושלים, למצוא לה עבודה בתחום ההוראה בו היא עוסקת.

• הבוס של חיים אפשטיין - ישעיהו ויין, התייבש ביום ראשון השבוע בשמש הירושלמית במשך ארבע וחצי שעות. הסיבה: הדלק בפג'ו אזל במהלך נסיעה בכביש בגין. לביש מזלו של ויין, גם מכשיר הסלולר שלו שבק חיים, ורק בזכות רכב שעבר במקום הצליח ויין לקושש שיחה ולחייג לאיש החסד שמואל לוי מברכפלד, שהביא למקום דלק. אדהכי והכי אירעה במקום גם תאונה. ועל זה לייבל'ה מציע, מיד כשיסיימו להציב גנרטור בכל בית, לשים גם גנרטור לכל רכב.

דרמות בשוק העיתונות
• סדרה ארוכה של טלטלות, מהפכים ושינויים ניצבת לפתחה של העיתונות החרדית בתקופה הקרובה. לייבל'ה כהרגלו יגלה טפח ויכסה טפחיים, והגולשים הפקחים ייאלצו להבין דבר מתוך דבר מתוך שום דבר.

• נפתח בערוץ 20 החדש שרוקם עור וגידים, והשבוע אירח לפיילוט כמה שדרני רדיו חרדים. לייבל'ה טרם עודכן בתוצאות. בנוסף, הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 10 צבי יחזקאלי, שבשנים האחרונות התקרב לדת ולחסידות ברסלב, יחל להגיש תוכנית יהדות שבועית בערוץ החדש.

• לעומת זאת, לייבל'ה טרם שמע על פרישה צפויה של דני נוימן מערוץ 1, למרות זאת הוא הנציח את זקן הפרשנים יעקב ריבלין מעיין במכשירו הסלולרי, במה שנראה מרחוק כמו צפיה במונדיאל.





• בכנס של יוזמת ז'נווה, שנערך במלון 'מעלה החמישה', נצפו משוחחים העיתונאי ישראל כהן והכתב המדיני החדש של משפחה ישראל יוסקוביץ. לייבל'ה ממליץ לישראל כהן להמשיך לעסוק במדיניות פנים-חרדית.





• שלמה קוק נצפה היום קורא ספר בטיסת אוסטריאן איירלנס מנתב"ג. כל היודע פרטים על מקום הימצאו יואיל נא לעדכן את לייבל'ה.

• והעיתונאי שלומי גיל ממשפחה שחרש את ברזיל לאורכה ולרוחבה טרם המונדיאל, הימר על הזוכה והמריא לגרמניה, לא לפני שהצטלם עם אוהד קטן.





• איש התקשורת האהוב דוד חכם, ששבוע שעבר דיווחנו על עזיבתו את תחנת הרדיו 'קול חי', החל ללמוד בשיעור אמני המוזיקה המכונה כולל אמנים. ומי החברותא? יניב בן משיח וגד אלבז. לייבל'ה מבטיח לבקר!





• בקו עיתונות דתית מחכים בציפיה לפתיחת אתר הבית של העיתון, שייקרא 'כל הזמן' [מישהו הזכיר את 'כל ישראל'?]. לייבל'ה גילה שאיתי גדסי, המושך בחוטים באופן קבוע, ישמש כעורך מרכזי באתר החדש.

• לייבל'ה ממשיך לעקוב אחר המתרחש במערכת עיתון 'המודיע', והשבוע לייבל'ה מבשר כי בשעה טובה חולקו משכורות חודש אפריל, כאשר חלק מהעובדים קיבלו צ'קים עם תאריך פרעון מידי, וחלק עם תאריך פרעון לחודש הבא.

• ומיהודה המכבי למגיד ממעזריטש בביתר, שם ניסחו היום הודעה משותפת המנכ"ל ומנהל השיווק חיים קליגר - שהודיע על פרישה לאחר שש שנים מאומצות, בהן הוביל את העיתון להישגים נאים. בראשון לאוגוסט יעזוב קליגר את מערכת העיתון. לייבל'ה, שסעד עם קליגר וזוגתו בתחילת השבוע באירוע של 'אפיקים' בקפה גרג בסנטר 1 בירושלים, ממאן לחשוף לעת עתה את היעד הבא של קליגר ואת סיבת העזיבה.

• תזוזות דרמטיות גם בתחנת הרדיו הפופולארית 'קול ברמה': על פי המסתמן, אריאל דרעי ימונה למנכ"ל הרדיו על ידי ועדת האיתור שהחלה בפעילותה. גורם בכיר מסר ללייבל'ה כי לצעד עשויות להיות השלכות חסרות תקדים, ובהן, בין השאר, עזיבה של אחד מבכירי השדרנים בתחנה. ב'קול ברמה' סירבו לשחרר פרטים או להגיב, לעת עתה.

• תזכרו איפה קראתם את זה בפעם הראשונה: עיתון 'משפחה' ניצב בפני מהפכה אפשרית, וכסאותיהם של כמה מהבכירים החלו לרעוד.

המלך מחליף חליפה והראיס על הדרבוקה
• רב הסלבס, מרדכי חסידים, הגיע השבוע כהרגלו לכנסת, לא לפני שחלף על פני חדרו של הראיס של ש"ס. לייבל'ה שמע שדרעי הציע לחסידים את תפקיד יו"ר הסיעה, אך האחרון דחה את ההצעה, לאור המחוייבות של איגוד הסלבס לעדה הגיאורגית. חסידים הסתפק בתמונה משותפת.





• ואילו יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שהתאהב לאחרונה בעמוד התפילה, החליט לנסות את האותנטי. אדלשטיין הגיע היום להתפלל מנחה ולגשת לפני העמוד בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק.





• בעיריית בני ברק מצחצחים חרבות ותופרים חליפות: הכירו מעתה את 'המלך' של העיר, אברהם רובינשטיין. כך כינה אותו השבוע הגר"ח קנייבסקי שהעניק לו גם טפיחת עידוד. הגר"ח אמר לרובינשטיין גם: "אתה ראש העיר הבא, תלך עם חליפה ארוכה". רובינשטיין, הלובש פראק מידי פעם בתוקף תפקידו כראש כולל 'נחלת משה', כנראה יאמץ את ההוראה. אבל לייבל'ה המנוסה יודע שעוד חזון למועד.

• ואילו המקום השני ב'דגל' סניף בני ברק, מי שכבר לובש חליפה ארוכה וגם עניבה - סגן ראש העיר ומנהל המחלקה המוניציפאלית של המפלגה, מנחם שפירא, נצפה השבוע בתפילה במירון. לייבל'ה משער ששפירא 'עשה סיבוב' בין חברי דגל בצפון.





• במאהל התפילה שהוקם למשפחת החטוף יפרח באלעד, התקיים ערב שירה חסידי. ה'ראיס' של העיר, שנחישותו בשבוע שעבר טרם הצליחה לשחרר את החטופים, ניסה לנגן על דרבוקה.



.

• ויש מי שטרח גם להצטלם 'סלפי' עם משקפיו החדשות של ראש העיר, שנחשפו כאן לראשונה.





• איש הווטסאפ אליהו אליוביץ, מייסד קבוצת העיתונאים רוטרניק, הוציא היום הודעה כי הוא מחפש דובר עבור חבר כנסת חרדי-דתי. לייבל'ה פנה לרוטרניק והציע את עצמו, אך נתקל בסירוב מוחץ לחשוף את שם הח"כ הזקוק לדברור. כנראה על פי הסטנדרטים הגבוהים של קבוצת רוטרניק הוא לא "מרגיש עצמו חי בעולם התקשורת" ולא "מבין ביחסי ציבור".

• שוער נבחרת ישראל בכדורגל, אריאל הרוש, הגיע אל הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים כדי להתברך. הגר"ר בירכו בחמימות וחיזקו בדברים.



ה'שלום בית' של דרעי

פינת ביקורת וסיקור עיתונות:
• בשבת האחרונה שהה הראשל"צ הגר"י יוסף בשכונת רחביה בירושלים. את תפילות השבת התפלל בבית הכנסת 'ישא ברכה' על שם הראשל"צ רבי יעקב שאול אלישר. לפני התיבה עבר תושב השכונה חבר מועצת העיר ומועמדה לראשות העיר בעבר - מוישה ליאון.

בסוף השבת הבדיל ליאון על הכוס, וכך הסביר שמעון יאיר ברייטקופף לקוראי עיתון 'משפחה' בטורו החדש 'המזנון': "לאחר שהפייטן ששבה את לב הקהל הבדיל על הכוס, קרא לו הראשון לציון לצד, ואמר לו בחיוך: אח, כמה חבל שהרבי מבעלזא לא שמע את ההבדלה של כבודו לפני שנה. היינו מדברים עכשיו עם ראש העיר..." לייבל'ה תוהה האם בעלזא היא זו שהכריעה את הראשות (שמגר כבר אמרנו) או גור ובני תורה?





• עיתון 'משפחה' ממשיך להשתדרג: ללייבל'ה נודע כי החל מהשבוע הבא יעבור טורו של סגן עורך העיתון ויקיר המדור אריה ארליך למגזין, שם יתנחל על כפולת עמודים יוקרתית באמצע העיתון. הטור יעסוק בתיעוד החברה החרדית מזווית שנונה, כמו שרק ארליך יודע לנפק.

• מאידך גיסא, משפחה גם משדרג אחרים: בכתבה על שיבוץ בנות הסמינרים גילה לייבל'ה הפתעה: העיתון הכתיר את צביקה כהן סגן ראש העיר כמנהל אגף חינוך חרדי. בעיריית בירושלים מציינים כי זו סגולה לאריכות ימים עבור איתמר בר עזר, בממלכתו כמנהל האגף.





• העורכים ואנשי הגרפיקה במערכת עיתון 'המודיע' ביהודה המכבי ככל הנראה טרודים בענייני השכר שלהם, אחרת אין ללייבל'ה הסבר הגיוני איך נכנסה השבוע הידיעה על התרמת דם של קופת חולים 'מכבי' בבית שמש 3 פעמים. ולא זו בלבד, בעיתון יום שישי הופיעה הידיעה פעמיים באותו עמוד, וביום רביעי היא פורסמה שוב.





• ב'יתד נאמן' ראה לייבל'ה בעמוד האחרון ידיעה + תמונה על קריסת התקרה בבית כנסת הגדול בבני ברק. לייבל'ה שפשף את עיניו כמה וכמה פעמים, צבט את לחייו ואזניו, עד שעיכל את הקרדיט לתמונה: קבוצת העיתונאים רוטרניק. האם עידן הווטסאפ חדר ליתד? במחשבה שנייה, רצוי לבדוק שאלה כזו אצל 'המשפיעים'.





• ואפרופו קבוצות ווטסאפ: משפט נדיר מצא לייבל'ה בעיתון 'בקהילה' במאמרו של יהודה פולק: "אין בין קוראי העיתון הזה מישהו שיכחיש שהקב"ה יודע בדיוק מה המצב האמיתי (ולמיטב ידיעתי הוא לא ניזון ממידע שרץ בקבוצות)".





• לאחר שהבעלזאים נחו משורת השמחות שליוותה את חתונת הענק, הופיע ויצא לאור גליון מיוחד וחגיגי של "קול מחזיקי הדת". לייבל'ה ביקש מהדובר ועורך המגזין שיעלה וינברגר עותק של הגיליון, אך נתקל בסירוב מוחלט, בטיעון המנצח ש"יש ביקוש גדול ואין מספיק". לייבל'ה לא התעצל, הלך ל'פינה הירושלמית' והוציא 18 שקל מכיסו הפרטי כדי להתענג על תיעוד מרגש המלווה בכתבות וטורים מטובי הסופרים בחצר הקודש, בהם הגראמן של הרב יהושע פינק בחתונה, של הרב שלמה בינעט בחתן מאהל, ושל הבדחן העולמי זעליג דרזנר בפארשפיל, וכן תמונות מרהיבות של צלם החצר אנשיל בעק.



פינת השמחות:
• לייבל'ה גילה שגם בארה"ב יודעים לריב: בשמחת החתונה שנערכה בשבוע שעבר בתולדות אברהם יצחק, היה בלאגן לא קטן מצד אנשי האדמו"ר מבאבוב (הרמ"ד). גבאיו של האדמו"ר רצו שהוא ישב לצד החתן, אחד מהגבאים בא קודם בואו של האדמו"ר וביקש מסב החתן, גאב"ד וואלווע, לעמוד, אך הלה סירב. כשהסבא נעמד לתת 'לחיים', נטל הגבאי את הכסא שלו ודחפו, וממילא כשאדמו"ר הגיע הוא ישב בצד החתן והסבא נותר מעומד. בעקבות האירוע פרצה תגה באחורי שולחן המזרח. נציגי לייבל'ה בחו"ל תיעדו.








• הדובר המיתולוגי והמזכיר של בני ברק, אברהם טננבוים, חיתן השבוע את בנו במרכז האירועים 'קונקורד' בעיר, אך הבוס זייברט נעדר. הסיבה: ביקור עבודה או חופשה באירופה יחד עם הרל"ש ישראל דרנגר, יעקב רוזן ושלמה קופולוביץ - מנהל המגזר החרדי בשניידר. לפחות זייברט חסך מעצמו מעורבות בקלחת מאבקי גור והליטאים ב'ימין צדק'.





• חבר מועצת העיר לשעבר מש"ס בירושלים, ואוטוטו גם בהווה - אשר משעלי, חגג הלילה את שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

• ברכת מזל טוב לידידנו הרב משה ברדוגו, חבר מועצת עירית אלעד ומחזיק תיק הכספים, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שנערכה השבוע באולמי ויז'ניץ באלעד. החברים אבי שטרן ושמואל גרוסברד פינקו במודעה ביתד של יום שלישי. מלייבל'ה נבצר להשתתף, אך הוא משוכנע שספרים לא יחסרו לחתן הבר מצוה.

• ומאלעד לקרית מלאכי: ראש העיר החרדי הראשון של העיר וסגן ראש העיר כיום, חיים שטיינר, לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה. צוות 'הופמנייעס' הנרחב שולח גם הוא ברכת מזל טוב.

• ומשם לביתר עילית: מנהל לשכת ראש העיר עקיבא אוביץ חגג את הולדת הנכדה.

• נכדה נולדה בשבת האחרונה גם לאחד העורכים הבכירים בעיתון יתד נאמן - אריה זיסמן. לייבל'ה מאחל 'מזל טוב'.

• ובפלג הירושלמי, מי שדברר בתקשורת את 'בני תורה' בתקופת הבחירות - בועז נקי - חיתן את בתו באולמי 'לחיים' בירושלים.

• במכבי שירותי בריאות: משה שלזינגר, האיש החזק בקופה והממונה על קשרי הלקוחות במגזר החרדי, חגג את שמחת הולדת נכדתו הראשונה. מזל טוב.

• גם באפיקים חוגגים: יפה חיון, מנהלת הכספים של המשרד של רווח ובתו של הגר"ש כהן, אירסה את בנה יונתן.

• מזל טוב ל'פויקר' הירושלמי מוטי הכט לרגל שמחת הברית לבנו בשעה טובה ומוצלחת.

• ישראל אייכלר יחתן ביום שני הקרוב בוגשל את נכדו הגדול, בן לבנו מרדכי אייכלר. הסבא הנרגש הגיע השבוע לבתי גדולי ישראל בבני ברק כדי לקבל את ברכתם. בבית הגראי"ל שטיינמן היה מישהו מוכר שהוציא את מכשיר הנתיב הכשר, ותיעד את הבעלזאי מתברך מראש הישיבה.





• גולש הפורום הוותיק יעקברוכמן המכונה האדמו"ר מקרעכצין, לרגל שמחת נישואי בנו הבכור השבוע.

• לייבל'ה שולח את תנחומיו הכנים לדובר ועידת רבני אירופה משה פרידמן, לרגל פטירת אביו ז"ל. וליגאל צרפתי מי ששימש כמנכ"ל משרד הפנים ועזר רבות לעולם התורה, וכיום מכהן כראש מועצת תפן, על פטירת אביו. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 10:00 בבוקר בבית העלמין במודיעין.

פינת החידות:
• איש ציבור בכיר מאוד בפוליטיקה החרדית פנה לנציג מטעמו באחת הערים הגדולות בארץ, בכדי שידאג לשיבוץ מי מקרובי משפחתו מדרגה ראשונה באגף עליו הוא שולט.
הקושי: קרוב משפחתו המדובר עבד בעבר במקום, אך גרם כאב ראש גדול לממונים עליו בשל התנהלות שגויה.
מסתמן: המינוי לא יצלח.

רמז: זהו באיזה מיגדר מדובר.

רמז נוסף לקשיי הבנה: דפדפו במדורים הקודמים של לייבל'ה.

• חידה 2: מי הנגיד שמימן באחרונה טיפול שיניים מקיפים לאחד מגדולי המשפיעים בארץ?

• היות ואיש לא זיהה את בעל הברייטלינג מהחידה בשבוע שעבר, לייבל'ה תיעד את האיש נח ברכבו, לאחר שפרש באחרונה מכל הקבוצות.



פרוש לייבלה ניימן חידות ביקורת עיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד