כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המזכירות מבהירה: ישי היחיד שיכל למנות יו"ר

הויכוח בשאלת הסמכות למנות את ח"כ אברהם מיכאלי לתפקיד יו"ר הסיעה - הוכרע באופן נחרץ על ידי מזכירות הכנסת

ישי. צילום: פלאש90
ישי. צילום: פלאש90

במזכירות הכנסת שבו אתמול (ה) והבהירו: ח"כ אלי ישי הינו היחיד שהיה מוסמך למנות את ח"כ אברהם מיכאלי לתפקיד יו"ר הסיעה בכנסת.

כזכור, לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' מיום ד', כי במזכירות הכנסת פנו לח"כ אלי ישי בכדי שיודיע על מינויו של מיכאלי לתפקיד יו"ר הסיעה, וכי ח"כ ישי מיהר כבר אתמול להשיב כי מתוקף סמכותו הוא ממנה את מיכאלי לתפקיד. פרצה סערה בסיעת ש"ס לאחר שהוברר כי הדיון על מינוי מיכאלי היה מיותר, מאחר שהסמכות להודיע על המינוי הייתה בידי ישי בלבד, גורמים רבים בש"ס ניסו להוכיח כי הודעת מזכירות הכנסת הייתה מוטעית וכי מכתבו של ישי נכתב בחוסר סמכות.

אולם לאחר בדיקה נוספת בלשכת המזכירות, עולה כי גם שם התעוררה סערה לאחר שכבר בשעות הבוקר המוקדמות טתמול פנו גורמים בש"ס ללשכת המזכירות ולמחלקה המשפטית בכדי לבדוק את חוקיות ההודעה ומכתב ישי. אולם במזכירות הכנסת הבהירו להם כי הכל נעשה כבר אתמול לאחר בדיקה ובירור מול אנשי הלשכה המשפטית.

"אנחנו יודעים שמדובר בדברים רגישים", אמרו במזכירות הכנסת, "ולכן לא פעלנו אתמול מבלי שבחנו את הדברים בצורה ברורה מול הלשכה המשפטית. הסמכות היחידה להודיע על המינוי היא בידי ישי וכפי שהודענו לו אתמול. איננו מעורבים בשיקולים פוליטיים פנימיים בתוככי הסיעות אולם ככל שהדבר נוגע אלינו אנו מתנהלים במקצועיות בכדי שלא יהיה ניתן לערער אחר הדברים משיקולים פוליטיים".

טענה נוספת אותה העלו גורמים בסיעת ש"ס היתה כי ח"כ מיכאלי שימש כממלא מקום יו"ר התנועה ומשום כך לא היה כלל צורך להודיע על מינויו מחדש לאחר פרישת אטיאס. אולם במזכירות הכנסת הבהירו כי על אף שהוא שימש ככזה, הוא מעולם לא מונה באופן רשמי כממלא מקום, וכי אף אם היה מינוי כזה הדבר אינו פוטר אותו מהצורך להתמנות מחדש כיו"ר משום שמדובר בשני תפקידים שונים לחלוטין.
דרעי ישי מינוי מיכאלי מזכירות הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד