א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"הגר"ש אוירבאך עצמו ביקש לתמוך בי"

רבה של שכונת גילה, ואחד המועמדים המובילים לתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים, זועם על דבריו של איש 'הפלס' אתמול • "הגרש"א סיפר ברבים כי דעת הגרי"ש הייתה לתמוך בי" • "אולי בגלל שאני לא שייך לחלק הזה הפכתי לא ראוי" • "מבדיקה אישית שערכתי, אנשי עץ מכחישים מעורבות בדילים כאלה ואחרים"

צילום: קובי הר-צבי
צילום: קובי הר-צבי

לאחר דבריו של עורך 'הפלס' ישעיהו ווין, שאמר אמש (ה) ברשת ב' כי בשלב זה לא ידוע על מועמדים אחרים שהכריזו על כך שיתמודדו לתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים, ובשל כך מועמדותו של הגר"א שטרן היא מועמדות ראויה לתמיכת נציג בני תורה, אומר הבוקר הגר"א שלזינגר, רבה של שכונת גילה, ל'בחדרי חרדים': "לא רק שהוא עצמו יודע על מועמדותי לתפקיד, אלא הגר"ש אויערבך עצמו פנה לגרי"ש אלישיב זצ"ל וביקש ממנו שיכריז על תמיכתו בי".

"למרות שהגרי"ש העדיף להימנע מלעסוק בסוגיית רבנות ירושלים בשל כך שהנושא עדיין לא הפך לרלוונטי. כשנתיים קודם פטירתו נכנס אליו הגרש"א וביקש ממנו כי יורה על תמיכתו בי. הגרי"ש אמר כי לאחר שהדבר יהפוך למעשי הוא יכריז על כך לציבור".

"בחול המועד סוכות", מוסיף הגר"א שלזינגר, "כאשר הייתי אצלו, הגרש"א אף סיפר את הסיפור הזה ברבים והוסיף כי גם הרב אפרתי היה נוכח בעת שהגרי"ש אמר את הדברים".

• אז מה השתנה?

"יכול להיות שמכיוון שאני לא שייך לחלק הזה של הפלס אז הפכתי להיות לא ראוי למרות תמיכתו של הגרי"ש. אינני פוליטיקאי ואף אינני רוצה להפוך לפוליטיקאי. יש רבונו של עולם שהוא זה שיחליט מיהו המועמד הראוי באמת לכהן בתפקיד חשוב זה של רבנות ירושלים. אני באופן אישי יודע כמה זה היה חשוב לגרי"ש שברבנות ירושלים ישמשו רבנים ראויים. זה לא תפקיד נוסף כמו רבנות חולון או ראשון לציון, זהו תפקיד שעיניהם של יהודים בכל העולם נשואות אליו. ולכן רבה של ירושלים צריך להיות ידוע בעולם כאדם בעל שיעור קומה תורני".

• מה דעתו של הרב על פרסומים כאילו נרקמו דילים כאלו ואחרים לתמיכה במועמדותו של הגר"א שטרן לתפקיד?

"מבדיקה שאני ערכתי, אנשי תנועת עץ בעירייה מכחישים מכל וכל את שותפותם בדילים כאלו".

בתוך כך, בסביבתו של הגר"א שטרן מברכים הבוקר את ווין על דבריו ואומרים כי הם שמחים על כך שגם בחצרו של הגר"ש אויערבך מסכימים שהגר"א שטרן הוא המועמד הראוי.

"אנשי ירושלים מכירים זה את זה, וכנראה שלמרות מה שמנסים לצייר בתקשורת, לא הכל סביב בחירות לרבנות זה דילים ושטיקים זולים. יש כאן התחלה של הסכמה כללית יחד עם הציבור החרדי על כך שהרב שטרן הינו מועמד ראוי ואנו מצפים שהיא תתרחב ובסופו של יום כולם יסכימו על כך". בסביבתו של הרב שטרן מוסיפים ואומרים שכבר בשלב זה ישנם רבנים ואדמו"רים נוספים מהציבור החרדי השוקלים לתמוך בו.

מ'בני תורה' נמסר: "סיעת "בני תורה" בעירית ירושלים מכחישה בתוקף כל מיני פרסומים אודות תמיכה במועמד כזה או אחר לרבנות ירושלים. אין כל החלטה בנושא, אין ולא היתה כל הוראה והנחיה מאת רבינו ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א, והנושא אף לא עלה כלל לדיון על שולחנו. כל הפרסומים יסודם בשמועות שוא שאין להן כל בסיס במציאות.

"גם הפרסומים המסתמכים על דברים שכביכול אמר הרב ישעיהו ויין, מהווים סילוף גמור. הרב ויין אמר בצורה נחרצת בראיון בו נשאל על הנושא: אני יענה בצורה הכי ברורה: אנחנו לא תומכים ברב אריה שטרן ולא תומכים באף מועמד".
שטרן ירושלים רב ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד