י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שדרות: פגיעה ישירה במפעל דנבר

שבת לוהטת בדרום: שתי רקטות נורו ערב שבת לאשקלון ויורטו על ידי מערכת 'כיפת ברזל' • נפילות נוספות במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית חוף אשקלון • פגיעה ישירה במפעל דנבר בשדרות, דליקת ענק פרצה במקום אך לא ידוע על נפגעים • 10 צוותי כיבוי פועלים בזירה, ארבעה עובדים חולצו בשלום • צה"ל תקף משגרים ברצועה • צפו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שבת סוערת בדרום: שתי רקטות נורו בערב שבת לעבר אשקלון, ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בנוסף, שלוש נפילות בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ושתי נפילות בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

אחת הרקטות רשמה פגיעה ישירה במפעל דנבר בשדרות המייצר מוצרי צבע, ובמקום פרצה שריפה. ארבעה עובדים הצליחו לחלץ את עצמם. במקום עשן סמיך רב.

דובר צה"ל מוסר כי צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר תקף לפני זמן קצר שלושה משגרים מוטמנים במרכז רצועת עזה. זאת לאור ירי הרקטות שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

"צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וכלל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס, על שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות".

מנכ"ל מד"א העלה את רמת הכוננות במרחבים לכיש ונגב לרמה ב'.צוותי מד"א מאבטחים את פעולות הכיבוי במפעל אמדוקס.

10 צוותים מתחנת אשקלון, שדרות, באר שבע ונתיבות פועלים בשריפת מפעל דנבר בשדרות, כנראה כתוצאה מירי תלול מסלול. כרגע סכנת התפשטות למפעלים נוספים וגיוס כוחות מאזור המרכז.

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אמר: "תושבי שדרות אינם נרתעים ממעשיהם הנפשעים והנפחדים של טרוריסטים, היורים טילים מעזה לעבר ריכוזי אוכלוסייה. אנו עומדים איתנים וזאת במטרה לתת גיבוי מלא לראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל לפעול בתקיפות על מנת להשיב את הבנים הביתה ואת הסדר על כנו. אנו שולחים את הערכתנו הרבה לכוחות הביטחון, אשר פעלו באופן מהיר ומקצועי ובכך הצילו ארבע נפשות אשר שהו במפעל שנפגע ועלה באש. אני נמצא במקום עם כוחות הביטחון. ערכנו יחד היוועצות אשר בעקבותיה הוחלט כי מחר הלימודים יתקיימו כסדרם".

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים


שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שוחח לפני שעה קלה עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי בעקבות פגיעת הרקטה במפעל בעיר. במהלך השיחה חיזק שר הביטחון את ידי ראש העירייה ואת ידי התושבים בשדרות ובאיזור, ואמר: "אנו פועלים להשבת השקט לדרום הארץ. לא נסבול את הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לשבש את שגרת חיי תושבי הדרום, וכפי שפעלנו בימים האחרונים, נוסיף ונפעל ביד קשה ותקיפה כנגד גורמי הטרור שיורים לעבר ישראל, ונכה בהם מכה כואבת. גם בשעות אלו פועלים צה"ל וכוחות הביטחון, והם ימשיכו לרדוף ולהניח את היד על גורמי הטרור אשר מנסים לפגוע בנו. אתם, ראשי הערים והמועצות, מגלים מנהיגות ואחריות במצבים שכאלו, וביחד עם התושבים, שלצערנו הם למודי ניסיון באירועים מסוג זה ומגלים אף הם אחריות ועמידה איתנה - אתם מאפשרים לנו לפעול באופן מיטבי כדי להשיב את השקט לאזור".

אני קורא לכל תושבי שדרות והסביבה לא להיות שאננים. חשוב להימצא ליד מרחב מוגן ולהישמע לכללי הבטיחות של הגורמים המוסמכים.

דובר מד"א זכי הלר מסר, כי בהמשך לארוע בשדרות: "צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים ברזילי, 3 פצועים קל. בהם גבר כבן 50 עם פגיעות הדף בגפיים, גבר כבן 23 עם כוויות קלות בידיים וגבר כבן 59 עם חבלות קלות בגוף. שלושתם ככל הנראה שהו או חלפו באזור בעת הנפילה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים נוספים".

למרכז הרפואי ברזילי, הובאו על ידי מד"א 4 פצועים מהארוע בשדרות. הארבעה סובלים מפגיעות הדף וכוויות קלות. כולם במצב קל מטופלים כרגע.

לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב בראשות מפקד מרחב לכיש, נצ"מ אלי כזרי, ראש עיריית שדרות ובהשתתפות כלל נציגי גורמי החירום והביטחון. נצ"מ כזרי הנחה על תשאול הפצועים שפונו למרכז הרפואי ברזילי באשר לנסיבות פציעתם. עוד הנחה כי אזור התעשייה בשדרות יישאר סגור עד תום פעילות הכיבוי ותום הסכנה לציבור. כביש 232 מצומת גבים עד צומת איבים סגור לתנועה בשני הכיוונים. בשלב זה טרם ברורה סיבת הדליקה במפעל והאם נגרמה כתוצאה מנפילת רקטה. הנושא נמצא בבדיקת גורמי החבלה של משטרת ישראל.
רקטה שדרות נפילה מפעל פגיעה ישירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד