ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אנשי 'בני תורה' מכחישים: לא תמכנו בגר"א שטרן

בסיעה מכחישים בתוקף את פרסום תמיכתם במועמד הציוני לרבנות ירושלים, ומספקים הסבר מלומד לדבריו של ווין

ויין והגר"ש אוירבאך
ויין והגר"ש אוירבאך

לאחר שביום חמישי בערב חשף העיתונאי אהרון ויזנר ברשת ב', כי סיעת בני תורה המייצגת את הפלג שבהנהגת הגר"ש אויערבך, צפויה לתמוך במועמדותו של הגר"א שטרן - מועמדה של הציונות הדתית לרבנות ירושלים, מפרסמת הסיעה הכחשה גורפת, ואומרת: "הפרסומים בענין יסודם בשמועות שווא".

"סיעת דבני תורה' בעירית ירושלים מכחישה בתוקף כל מיני פרסומים אודות תמיכה במועמד כזה או אחר לרבנות ירושלים", נאמר בהודעה. "אין כל החלטה בנושא, אין ולא הייתה כל הוראה והנחיה מאת רבינו ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א, והנושא אף לא עלה כלל לדיון על שולחנו. כל הפרסומים יסודם בשמועות שוא שאין להן כל בסיס במציאות".

ב'בני תורה' מוסיפים ומתייחסים גם לדבריו של עורך עיתון הפלס ישעיהו ווין שהגיב לדברים בתוכניתו של ויזנר, וטוענים כי בראשית דבריו הכחיש את הפרסום לחלוטין. "הפרסומים המסתמכים על דברים שכביכול אמר הרב ישעיהו ויין, מהווים סילוף גמור. הרב ויין אמר בצורה נחרצת בראיון בו נשאל על הנושא: 'אני אענה בצורה הכי ברורה: אנחנו לא תומכים ברב אריה שטרן ולא תומכים באף מועמד'".

עם זאת, יצויין כי בהמשך דבריו של ווין הוא אמר כי אם הדברים ישארו כפי שהם עתה אזי בני תורה יתמכו במועמדותו של הרב שטרן. "אם אכן הרב שטרן הוא המועמד היחיד והוא מועמד ראוי שאכן מסוגל לשמור על הערכים ועל ההלכה הצרופה אז אדרבה ואדרבה". אמר ווין. אך כאמור, בפלג מעדיפים להסתמך על ראשית דבריו ולטעון שהוא הכחיש את דבריו של ויזנר שפירסם כי בני תורה ואף הגר"ש אויערבך באופן אישי יתמכו בגר"א שטרן.

כזכור, ביום שישי התראיין הגר"א שלזינגר רבה של שכונת גילה ל"בחדרי חרדים", וטען כי הגר"ש אויערבך עצמו הבטיח לו תמיכה במועמדותו, וכי ווין יודע היטב שאף הוא הציג את מועמדותו.
שטרן רב אוירבך ווין רושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד