י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערה: האם הקרן הנוצרית מעורבת בתכני הקייטנות?

גל"צ חושף הבוקר מסמך החושף לכאורה מעורבות של 'הקרן לידידות' בתכני הקייטנות של משרד החינוך

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

האם ה'קרן לידידות יהודית-נוצרית' מעורבת בתכני הקייטנות אותן מפעיל משרד החינוך?

סערה התעוררה בקרב רבני הציבור הדתי לאומי בשל מיזם קייטנות הקיץ של משרד החינוך, בו מעורבת של קרן הידידות. הבוקר (ראשון), חושף כתב גלי צה"ל יאיר שרקי מסמך פנימי של הקרן ממנו עולה כי הקרן אכן מעורבת וממליצה על תכנים עבור הקייטנות הממומנות על ידיה.

במסמך שנחשף, מתוארת פעילותו של מתחם בשם "כפר הידידות" שיאפשר לתלמידים "לגלות תרבויות חדשות וללמוד מהן להכיר מנהגים של עמים אחרים, לחקור את השונה, ולגלות כמה הוא דומה! לגלות שאיננו צריכים לדבר את אותה השפה כדי להכיר זה את זה".

כזכור, סביב המימון לקייטנות התגלע ויכוח קשה בין רבני הציונות הדתית כאשר חלקם טענו כי אין כל היתר להשתתף בתוכנית בשל מטרותיה של הקרן.

לעומת זאת, אחרים התירו בשל העובדה שהתוכנית איננה ממומנת ישירות על ידי הקרן. ומשרד החינוך הוא זה ששולט בתכנים שיוכנסו לקייטנות.

אך כאמור, מהמסמך עולה כי הקרן מעורבת בהמלצות לתכנים לקייטנות אף אם איננה מממנת אותם ישירות.

יצויין עוד, כי הציבור החרדי הודר לחלוטין מתוכנית קייטנות הקיץ המדוברת וחברי הכנסת החרדים אף מתחו ביקורת קשה כנגד שר החינוך על האפליה כנגד החינוך החרדי. "איננו מעוניינים בתקציבי "הקרן" אומר הבוקר גורם בסיעות החרדיות "אך על חלקו של התקציב המגיע מכיסו של משרד החינוך - אנו עומדים על זכותנו לקבלו כמו כל ציבור בישראל".

מנכ"ל הקרן לידידות - ציון גבאי, הגיב לידיעה ואמר "כל הערכים האלה הם ערכים אוניברסלים ו'האחר הוא אני' זה ערך של משרד החינוך - זה לא ערך שלנו, של הקרן לידידות, ו'לכבד את האחר' זה ערך יהודי שצריך ללמוד ולעשות אותו. אין לזה שום קשר לתורמים הנוצרים שלנו אין שום קשר לזה שאנחנו קשורים לארגון נוצרי".

במשרד החינוך המשיכו לטעון גם הבוקר כי "הקרן לידידות אינה שותפה לגיבוש התכנים. כל
תכני הלימוד הינם באחריות הרשות המקומית ובפיקוח משרד החינוך".
חופש שר החינוך שי פירון קייטנות הקרן לידידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד