כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נתניהו: נפעל להוציא את הפלג הצפוני מחוץ לחוק

התנועה האיסלאמית בצפון תוכרז כארגון טרור, בעקבות הפגנה באום-אל-פאחם, בה הושמעו קריאות לחטיפת חיילים

ראיד סאלח. פלאש90
ראיד סאלח. פלאש90

עקבות ההפגנות שנערכו בסוף השבוע במגזר הערבי ובאום אל פאחם בו נשמעו קריאות עידוד לחטיפות חיילים ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי הורה לגורמי הביטחון ולגורמים המוסמכים לבחון את האפשרות להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית כהתארגנות בלתי מותרת.

"בסוף השבוע התקיימה באום אל-פאחם הפגנה שבה נשמעו קריאות מקוממות ותמיכה בחטיפת חיילי צה"ל. רוב אזרחי ישראל הערבים אינם נוקטים עמדה זו, ואני קורא למנהיגים שלהם להתייצב באומץ, בתקיפות ולהוקיע את האמירות הללו. כאזרחי ישראל איננו יכולים לקבל ולהשלים עם אמירות מקוממות כאלה שקוראות לחטוף את חיילי צה"ל. חיילי צה"ל מגנים על כולנו. איננו יכולים להשלים עם קריאות מקוממות לחטוף את חיילי צה"ל".

"במקרים רבים" הוסיף נתניהו, "מי שעומד מאחורי הקריאות הללו, זה הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. הוא מטיף כל הזמן ללא הרף נגד מדינת ישראל, ואנשיו מזדהים באופן פומבי עם ארגוני הטרור כמו החמאס. ולכן, הנחיתי את הגורמים המוסמכים לבחון את האפשרות להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת".

ראש הממשלה הוסיף והתייחס בדבריו למבצע אותו מנהלת ישראל כנגד החמאס ברצועת עזה. נתניהו קרא לאבו מאזן לפרום את הסכם השלום עליו חצם עם החמאס אם הוא רוצה להוכיח שאכן הוא רוצה ללכת בדרך השלום.

"אני מבקש להזכיר", הוסיף נתניהו, "כי מרגע שהוקמה ממשלת האחדות הפלסטינית עם ארגון הטרור חמאס, הרשות הפלסטינית קיבלה הלכה למעשה את האחריות למנוע ירי על שטחנו משטחי רצועת עזה.

בסוף השבוע השב"כ חשף את זהותם של האחראים לחטיפת שלושת הנערים שלנו - אייל, גלעד ונפתלי, ואנחנו ממשיכים בכל דרך לפעול להשבתם הביתה בשלום.

אמרנו מיד לאחר החטיפה שהחמאס אחראי לביצועה - אני חושב שעכשיו ברור לכל על מה התבססנו. אבו מאזן אומר שהוא מתנגד לחטיפות, הוא אומר שהוא רוצה ללכת בדרך השלום. אם הוא עומד מאחורי דבריו יש רק דרך אחת שהוא יוכל לקדם את השלום - וזה לפרום את ההסכם שלו עם החמאס".

מוקדם יותר היום התפרסם כי בישיבת שרי הליכוד קרא השר ישראל כץ אף הוא להוציא את התנועה האיסלמית מחוץ לחוק מיידית. "זו הפעולה הכי נחוצה בעקבות ההפגנה בסופ"ש באום אל פחם, כמו שדרשתי לפני שנים". השר כץ הסביר שכך מתרחש בכל מדינות האיזור בתחום הזה ושחייבים לעצור את ההסתה ולהעביר מסר ברור לח"כים הערביים. השר חזר בפני השרים ורה"מ על האמירה כי יש לשלוח את הח"כים הערביים לסיור חובה במדינות השכנות.
נתניהו חוק חמאס התנועה האיסלאמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד